• SOLLA

Pioner!

Vi gifter oss den 28 juni, och VILL ha pioner i min brudbukett.
    Tyvärr säger floristen att jag inte kan räkna med att jag får tag i pioner, inte säsong! Är det möjligt?? Finns det någon annan som har samma problem? Någon som har en idé?

• Svar på tråden Pioner!
  • Pumpkin

Jag gifter mig den 5 juli och har blivit lovad av floristen att hon ska göra allt hon kan för att få tag i pioner, men jag får ändå vara beredd på att det kanske inte går. Allt beror på hur vädret är fram tills dess. OM det inte blir pioner så har vi sagt att det får bli stora trädgårdsrosor istället, som NÄSTAN kan mäta sig i fyllighet...

• SOLLA

Ja det kan ju vara något! Tack!

• Pumpkin

Håll tummarna att det blir dåligt väder den närmsta tiden så ökar våra chanser för pioner avsevärt

• Sebastiána

När är det säsong för pioner? Maj?

/S

• Pumpkin

April-juni/början av juli. Olika sorter blommar olika tid, men ungefär så.

• Mikabella

Som sagt kan vara svårt att få tag i . Pionerna blommar just nu. Blommar över ganska snabbt. Var berädda på att få betala för pionerna om floristen kan få tag i...Det kan bli dyrt Men men man gifter sig ju bara en gång Jag ska ha pioner 30 augusti....

• Pumpkin

Mikabella: Får jag då fråga var din florist får tag i pioner så sent? För min florist säger att det är typ omöjligt.

• Mikabella

Privat odlare i Ryssland

• Pumpkin

Åh fasiken, det var ju lite speciellt

• Mikabella

...Alltså små gubbar/gummor som odlar hemma Inte så lätt att få tag i, men det går om man verkligen vill. Man kan ju förstås inte välja färg eller blomminigsstadie så noga, utan får nöja sig med det som kommer. ...och vara berädd att betala..

• Mikabella

Haha tycker det är så gulligt när man tänker på en liten rysk gubbe som vårdar sin lilla pion och sköter den med ömhet

• MrsC

Jag gifter mig på fredag och ville också haft pioner i min bukett, men tyvärr gick det inte enligt floristen. Jag kör på rosor istället nu. Som tur är hittade floristen och jag en jättefin ros är i samma rosa nyans som sidenbandet som jag ska ha i midjan runt klänningen. Så det blir nog bra ändå till slut.

• swordfish

Vi har två sorters pioner i trädgården. Den ena blommar
    för fullt. Den andra får inte lika mycket sol, så den hoppas
    jag på. Hos mamma fanns det de ljuvligaste man kan tänka sig; nästan vita men en svag svag rosa ton i.... Ska se när sista har blommat, och mitt sista hopp är att om jag plockar av några stycken då och ställer dem ganska kallt... så kanske dem håller sig!? Men det är tre veckor kvar till 5 juli... så det är nog inte så mycket hopp.
    Trädgårdsrosor? finns dem hos floristen också eller får man skaffa såna själv?
    jag har beställt pioner hos floristen, och om det inte finns, så ska jag ha creme-vita stora rosor. Men inget kan ju mäta sig med pioner!!

• SOLLA

YES!:) :) :)

Pionerna kommer !!!Lycka till du också Pumkin- det ordnar sig säkert med pioner för dig också!! :) :) :)

Svar på tråden Pioner!