• Carro 25okt2008

Vem tar hand om 1-åringen på bröllopsdagen?

Min fästman och jag gifter oss i oktober i år, då har vår dotter just fyllt 1 år. Jag har funderat och funderat men jag kan inte komma på någon som kan tänkas ta hand om henne på bröllopsdagen. Jag vill slippa ta hand om henne helt och hållet, så någon som känner henne och kan ta henne hela dagen vore bäst. Dessutom någon som kan ta med henne hem tidigt på kvällen. Jag vill helst att hon ska vara med under dagen, hade nog saknat henne för mycket annars, men jag kan inte för mitt liv komma på någon vi känner som kan ta henne - det känns lite osnyggt att fråga nån som ska vara gäst på bröllopet.

Vad göra?

• Svar på tråden Vem tar hand om 1-åringen på bröllopsdagen?
  • Aleta

Min minsting kommer att vara 9 månader när vi gifter oss.
    Min mamma kommer att ta hand om henne, det är hennes bröllopspresent till oss. Hon erbjöd sig själv, så vi behövde inte fråga.
    Kan ni inte ordna så att hon kan sova där festen är så att den som ansvarar inte behöver åka hem. I en vagn eller så?

• Pienaar

Kan inte någon/några som känner henne väl ta hand om henne under kvällen då? På festen alltså.
    När det blir dags att sova, låt någon gå en sväng med vagnen.
    Eftersom ni väljer att gifta er och ha med er minstingen (självklart ska ni det) så får nog de som är bjudna på bröllopet hjälpa till med henne helt enkelt.
    Det är väl inte hela världen?

• fitforfight

jag har lärt känna underbara tjejer här via Bt som kommer passa vår son. En tar honom innan kyrkan och en kommer ha honom efter kyrkan. Sen så passar jag deras barn när dom gifter sig. Helt perfekt!! vet inte vad man skulle gjort annars för det är som du säger med att fråga nån gäst. Man vill ju att dom ska va ju st gärster.
    Kan du inte kolla med någons småsyskon eller så.

• Amazingme

min son kommer att vara lite drygt 1 år när vi gifter oss i augusti och mamma kommer ta med honom hem för natten. Men ja hoppas han kommer kunna sova lite där nånstans så inte mamma behöver åka hem. Vill ju ha min älskade mamma där också...

• Juni2009

Jaa, så långt har vi inte tänkte på.
    Men vi har varit på 60årsfest där man ordnade barnvakt som tog hand om barnen hela kvällen.
    barnen kunde kolla på DVDfilmer, baka lite poly doh och rita lite.
    Eller ute på gräsmattan o leka.

Vi ska ha festen ute efter kyrkan så vi tror att vi ska göra samma sak men vet inte om vi ska "anlitar" samma barnvakt men vi får se.
    Sen är jag med barn igen så bebisen kommer att vara ca 4 mån så jag gissar min mamma vill goa med henne/honom.

• MyStyle

Min lilla tjej ska gå hem med min faster som bara har anmält sig till kyrkan. Vi frågade inte förrän hon anmält sig förstås...
    Så ska ju syrrans töser oxå med dem...
    Har du inga syskonbarn som ska ha barnpassning? Eller de kanske är så stora att de kan passa? Eller så kan ni kanske hyra in nån som kan passa barn i ett avskilt rum i festlokalen.

Vet hur du känner dig. Hade oxå lite smått panik innan vårt löste sig...

Ett bröllop vi var på var deras lilla tjej med, men moster hjälptes åt med faster att ta hand om henne...

• ugla

Min son är 1 1/2 år när vi gifter oss i september. Han kommer va med på festen men mina föräldrar har hyrt en stuga som ligger bara 100 meter ifrån resturangen där han kan sova men ja vill inte att min mamma ska ha hela ansvaret hon vill ju va med på festen. Jag försöker övertala min 12 årige dotter att ta hand om han i stugan när han ska sov men hon är lite avig till det.

• Carro 25okt2008

Tack för alla svar! Vi kommer ha festen bara ett par hundra meter hemifrån så den som har hand om dottern kan gå hem till oss med henne så hon får ju sova hemma med barnvakten. Troligen kommer det inga andra barn, inte så många iaf, då alla våra vänner med barn har små bebisar eller kommer lämna till barnvakt. Vi får se - troligen kommer hon kunna sova i resesäng el. vagnen i ett rum angränsande till festlokalen. Det finns ju mer vi behöver hjälp med under dagen/helgen så vi får väl fråga våra familjer snällt vad de har lust att göra.

Svar på tråden Vem tar hand om 1-åringen på bröllopsdagen?