• swordfish

hur gör vi om det regnar!?

Vi har en fotograf, men ingen studio. Vi har räknat med utomhusbilder... Men med tanke på sommarvädret som börjat nu, hur gör vi om det regnar!? Vi har ingen inomhus-ateljé att vara i!!
    (Fotografen har haft studio men nu lagt ner den verksamheten och ska bara fotografera oss för vänskaps skull).

• Svar på tråden hur gör vi om det regnar!?
  • BröllopJuli2008

Vi har en back up plan Vi har tänkt fota oss vid kusten, gifter oss på Gotland om 6 veckor. Men OM det regnar så kommer vi att fotas hemma hos ett par som fotografen känner. Deras hus ligger percis vid kusten och deras altan (med tak) ligger mot havet

Men jag har beställt sol till vår bröllopsdag och han sa att han var ledig då

• swordfish

Jo jag tyckte också, att då kan vi väl hänga upp ett skynke och vara på vår altan... Men tydligen är det bekymmer med ljus osv... Sånt som inte en annan känner till som inte kan det där så mycket... Ska det vara så svårt?
    vår reservplan är att boka upp en fotograf som har en ateljé och ta några vanliga bilder där. Vad kan det kosta? Med kanske högst 10 vanliga bilder??

• Little Nikki

Men herregud - nåt coolt ställe måste väl finnas - de e många platser som man kanske inte tänker på skulle funka alldeles utmärkt! Har inte din fotograf nån ide? Om din fotograf e en vän - be han eller hon att följa me och reka!

• Vi2alltid

om det är en bra fotograf kan han säkert göra snygga bilder med regnet som effekt
    och införskaffa ett snyggt paraply :)

• Kanada Hjarta Sverige

vi fotas utomhus i ur och skur! var fotograf fixar det! samt att hon till och med tar med ett extra snyggt paraply till oss!!

• Lavendelflickan

Er fotograf borde ha koll på hur ni ska göra. Mitt tips är att använda er festlokal för innomhus fotografering och om möjligt ta några bilder ute.

• KristinaDubb

Oj oj. Vi har tänkt att fotograferas i närheten av kyrkan. Skulle det snöa eller regna (vi gifter oss i december) så kan man alltid gå in i kyrkan.

• tolonta

En bra fotograf ska kunna fixa det också. Om fotografen har haft ateljé tidigare så bör ju han/hon veta hur man gör. Kanske till och med har kvar studiolampor och bakgrund?

Kan man bara vara någonstans med dagsljus så ska det nog ordna sig, tror jag. Men prata med fotografen.

• malaka

Jag tycker absolut att ni ska inhandla ett stort vitt paraply och fotas under det...det blir mycket kreativa och härliga bilder!

Mvh Nicholas

• Mrs Robin Hood

Kan ni inte vara i den lokal ni ska ha middagen i om det regnar? Det är vår reservplan. Detta beror ju i o f sig på hur lokalen ser ut...

Svar på tråden hur gör vi om det regnar!?