• T3ZZ

Meddelandet om giftermål

Hur berätta ni för er familj och vänner att ni skulle gifta er?

• Svar på tråden Meddelandet om giftermål
  • eveluscious

Mamma ringde jag i glädjeyra typ direkt Pappa och hans nya familj vet inget än...bara mamma inom familjen... Vi ska bjuda hem dem på fika och berätta

T3ZZ skrev 2008-06-15 15:56:25 följande:
    Hur berätta ni för er familj och vänner att ni skulle gifta er?
  • Miisen

Min syster och blivande svåger (de är 17 och 22 år) berättade knappt alls. De som träffade dem fick veta, de ringde inte till någon vad jag vet. Jag träffade släktingar flera månader senare som inte visste. Inte för att de på något sätt är oseriösa med sin förlovning eller så, de tyckte bara inte det var viktigt att informera andra om den.

• paradisfågel

Vi fotograferade våra fingrar sammanflätade så att man kunde se ringarna, sen skickade vi dem som nyårshälsning till mina föräldrar o till hans pappa.. hans mamma me familj berättade vi inget för utan lät dem upptäcka de själva..

• T3ZZ

På sätt å vis berättar man ju med inbjudan till ett bröllop.
    Men ja har tänkt ifall min Kärlek säger JA så har ja tänkt att ha en liten fika med jordgubbstårta å bjuda in våra föräldrar. Men ja tänkte om någon har något roligare knep.

• 090208

Om jag minns ratt sa visste lillsyrran hela tiden vad vi planerade. Ringde inte mamma forran vi fatt hindersprovningen... Var grymt nervos nar jag pratade med henne, darfor att:

1. Vi hade bara varit ihop i 14 manader.
    2. Han hade bara varit pa Gotland 1 gang och traffat familjen (vi bor i London).
    3. Vi var "bara" 23 resp. 24 ar gamla.
    4. Han kommer fran Pakistan med allt vad det innebar med fordomar, skitsnack och misstankssamhet.

Mamsen blev helt tyst... Fragade henne rakt ut om hon tyckte det var for tidigt och det tyckte hon ju. Men sa samtidigt att det ar mitt beslut, och hon var glad forstas. Har en san mamma som later en gora sina egna missar. Bara man inte gnaller sen...
    Hon berattade sen for pappa, och var mer nervos nar jag pratade med honom dagen efter!!
    Sms:ade nagra fa, resten fick veta genom skvallret...

P.S Mamma & pappa var har forra veckan och halsade pa oss, fick en kram av mamma nar dom skulle aka hem och hon sa: "Jag vet att du har det bra." Blev sa glad sa jag borjade grata!

• paradisfågel

Har funnits några trådar tidigare om roliga sätt att berätta för familjen..

• T3ZZ

då gäller det bara att hitta dom då da *pust*

• Igia

Kan berätta från den gamla tråden som jag berättade där. En kompis till hade skrivit på baksidan av två vykort att det skulle bli bröllop till sommaren. På julafton när hela släkten var samlad så delades de in i två lag. Ett dam och ett herrlag. De fick varsitt itu klippt vykort och skulle på tid pyssla ihop det och läsa vidare "instruktioner" på baksidan...

Väldigt roligt och mkt uppskattat med mkt tårar.

Lycka till!

Svar på tråden Meddelandet om giftermål