• EnaOline

svärmor hjälpppp!

Okey nu kom det där telefonsamtalet från svärmor, som det alltid gör när vi ska göra något! Först blir hon överlycklig, sen förvandlas hon till en häxa någon vecka senare när hon har låtit det landa in. Sambon sa ifrån henne på skarpen och då säger hon att de inte behöver kommer överhuvudtaget, han sa till henne (hon hade planerat allt i minsta detalj, hela vår dag hade hon planerat i minsta detalj) Hon hade till och med bestämt vad det ska vara för lekar och att hennes elever skulle leka serivtris på vårt bröllop, UTAN att fråga oss! Jag blir tokig! Jag blir så ledsen! Sambon hade sagt till henne, du kan inte planera sånt utan att fråga oss. Då hotade hon med att inte komma och sa att jhag (blivande bruden) hade sagt till henne att vi inte har planerat något alls och hade bett om hennes hjälp!?? har aldrig nämnt något sådant för henne!

Så nu funderar jag på att skriva i min blogg, som jag vet hon besöker ihjäl och behöver er hjälp...
    jag undrar om man kan skriva så här i bloggen eller kommer hon balla ur då??

Ja när man gifter sig så är planering a och o. Jag känner som så att jag har blivit proffs på att planera, nu när det har varit en massa planerande inför bröllopet. Tårtan har planerats in i minsta detalj, både på hur den ska se ut, men också allt från smaker och innehåll. Allt från att mäta tårtbitar per person till olika storlekar/ mått på tårtbottnar osv. tur att jag har bakat tårtor till bröllop och fest förr säger jag bara. Tårtan kommer att vara ganska stilren, vi båda har bestämt att vi vill ha ett ganska enkelt och stilrent bröllopstema. Vi har till och med anställt en servitris som ska sköta allt som har med mat och servering att göra, allt för att man bara ska luta sig tillbaka på sin bröllopsdag och njuta.

Jag känner mig som värsta bridezillan. *fniss* Maten har också självklart planerats in i minsta detalj, allt från att räkna ut portioner och att få maträtterna att passa ihop.

Jag tror att brudgummen håller på att bli ganska less på att höra om färger, små detaljer, mat, tårta, bröllop, brudklänning, vigselringar, bröllop hit och bröllop dit, om och om igen. *skratt* Jag tror att vi till och med drömmer bröllop båda två, speciellt jag (blivande bruden) som är så duktig på att prata i sömnen. Stackars blivande brudgum säger jag bara. Hahaha Jag tror att ordet bröllop finns i alla sammanhang, till och med planeras det bröllop när man sitter på toaletten, med bärbara datorn i högsta hugg! Jag försöker låta bli att planera alltför mycket, vi vill också att det ska vara lite mer spontanitet och inte alltför mycket planerande i minsta detalj, då blir det lite mer som att gå efter ett schema och göra allt utifrån det, det är inte riktigt VI.

Det vi har lite av och som inte har planerats mycket kring, är just en massa bröllopsspex, men det ska inte bli alltför mycket av det hela heller, lagom är bäst tycker vi. Hanna kommer att planera skoleken, så mycket vet vi och så långt har vi kommit. Så kom jätte gärna med förslag på lekar.

Sedan har vi också lite hemligheter planerade som kommer att dyka upp då vi gifter oss.

Dagen vi gifter oss kommer att bli helt oförglömlig.

• Svar på tråden svärmor hjälpppp!
  • EnaOline

Förlåt att det blev så långt, men jag är så arg så jag skakar och ledsen och sårad och besviken och behöver er hjälp!

• Långö2008

Förstår dig helt fullt. Så fort det vankas bröllop är det massa med människor som tycker olika saker.

Mitt råd: Be om hjälp med det ni vill ha hjälp med. Resten hoppas jag att omgivningen förstår att man vill planera själva.

Skriv av dig i bloggen om det känns bättre

Stå på dig!!

Kram!

• EnaOline

men hur tror ni hon kommer att ta det om jag skriver sådär? *suck*

• April2oo9

Hon kommer väl ta det bra antagligen? Hon borde ju förstå bättre än att planera DITT bröllop kan man tycka...

• EnaOline

ja man tycker ju det. men så fort sambon sa ifrån henne då hotade hon med att inte komma alls, hon hade alltså in i minsta detalj, flera dagar innan bröllopet, tänkt komma hit, då hade hon planerat alla dagarna, klockslag osv. hon är f*n psyksjuk! *suck* jag är så rädd att hon ska ta illa vid sig bara..

• April2oo9

Hm, gör det lite snyggt. Kanske skriv till i det där du har skrivit till bloggen att du gärna skulle duka tillsammans med din svärmor och mamma kvällen innan.. eller något sånt

i mitt fall var det min mamma som blev sådär och det är ändå ca 1 år kvar till vårt bröllop. Men jag frågade henne snällt om hjälp med en av bitarna istället. Sa lite fint: "ja, du är så hiiimla duktig på att duka och dekorera, kan inte du och jag vara i lokalen kvällen innan och dekorera och duka? Snääälla mamma jag klarar inte den biten utan dig".. och poff så slutade hon planera min brudsminkning och allt annat :-P

• April2oo9

istället planerar hon nu vad som ska inhandlas till dekorationer osv osv

• EnaOline

haha jo det skulle kunna vara något.. men hon kör totalt över en, allt skulle bli på hennes sätt om man bad henne om hjälp...

• April2oo9

Hm. finns det ingen bit i planeringen du inte tycker är så överdrivet viktig? Det var dukningen o dekorationerna för mig eftersom att jag är nollad på den fronten.. Ge henne en bit du inte tycker så överdrivet viktigt som allt annat och be henne planera den lilla biten själv, men bara den.. Kanske vore något?

• EnaOline

tja lekar är inget som är kul, så det får hon gärna planera, med dukning o allt annat vill jag fixa själv...

Svar på tråden svärmor hjälpppp!