• flora82

Någon som har eller tänker gifta sig på stranden? Snälla hjälp!!

Vi ska gifta oss på stranden och nu i efterhand dyker en massa frågor upp. Tänk om det kommer vara en massa badgäster där? KOmmer de flytta sig? Finns det några regler man ska tänka på? Hör gästerna vad man säger eller måste man ha mikrofon?

Som rubriken lyder, ni som ska eller har gift er på stranden, snälla ge mig små råd eller berätta om hur ni ska ha /har haft det.

• Svar på tråden Någon som har eller tänker gifta sig på stranden? Snälla hjälp!!
  • Emmas syster

gifter ni er under badsäsong och på en badstrand så kommer det vara badgäster där

det finns ju ofta stränder som är mindre folk på - leta efter en sån och gärna som inte är så bekväm för badande (tex för brant)

är det en privat strand kan ni fixa ngn typ av avspärrning så de inte är där

och är ni fler än ca 20 per så bör ni ha mic + förstärkare för att gästerna ska höra

• flora82

tyvärr så gifter vi oss på en strand där det brukar vara mkt folk, svårt att veta vart de är mest eller ej, om du förstår vasd jag menar, det är skäldervikens strand så den sträcker sig långt. Vi vill vara ganska nära festlokalen så alla kan promenera dit och då kan är det jobbigt att ha det alltför långt bort, men tror du att de flyttar sig automatiskt, tänker inte skicka bort ngn då det faktiskt är allmän plats men vore snällt om vi med får plats :)

Det är med mic borde väl inte vara så svårt att fixa finns det inte såna där bärbara grejer, vet jag hade i skolan för 100år sedan :)

Emmas syster skrev 2008-06-13 23:50:49 följande:

gifter ni er under badsäsong och på en badstrand så kommer det vara badgäster därdet finns ju ofta stränder som är mindre folk på - leta efter en sån och gärna som inte är så bekväm för badande (tex för brant)är det en privat strand kan ni fixa ngn typ av avspärrning så de inte är däroch är ni fler än ca 20 per så bör ni ha mic + förstärkare för att gästerna ska höra
  • Emmas syster

alltså sätter ni upp ngn skylt eller så att det kommer vara vigsel på platsen mellan 15 och 16 så brukar folk vara väldigt medgörliga

(har bara fixat maten vid ett strandbröllop) och de valde att sätta rep eftersom det var en privat strand (finns inte så många) och skriva skyltar men det var ju folk där ändå... och de flyttade snällt på sig till utkanten men stod där i badkläder och glodde

lite kul foton med en massa okänt halvnaket folk bla en topless tanta...

och sen - ju senare desto mindre folk
    vid 5-6tiden är det mycket mindre än vid 3 tiden

• flora82

Det var ju väldigt smart med skylten, du som jag är satte jag tiden 14.00 på inbjudningarna hehehe i efterhand insåg jag att det inte var så smart. haha

ja jag kan verkligen tänka mig att man får en del halvnakna och nakna gäster på bilderna hihi, men jag antar att det är smällen man får ta när man väljer att gifta sig på en strand :)

På skälderviken brukar en man gå runt o tillfredställa sig, jag hoppas dock innerligt att han håller sig borta från vigseln :)

• Emmas syster

ehm tja annars kan ni ju ta med fotot till polisen som bevis

• flora82

haha det är ju sant :) hahah

• Emmas syster

lycka till förresten

alltid kul med bröllop som inte följer mallen hela vägen

• flora82

ja tack så mkt :) Jag hoppas verkligen det blir lyckat o fri från nakna gubbar hehe

• hjartan

Vi gifte oss inte på en strand, men dock på allmän plats, fast människorna vandrar runt där. Alla utom två barn höll sig på respektfullt avstånd. Jag var inte själv medveten om alla männsikor runt om, men vet att ganska många tittade från avstånd. Vi hade 40 gäster ganska blåsigt och alla hörde allt. Vi hade dock en väldigt duktig och van vigselförrättare. Du bör nog kolla med den som ska förrätta vigseln hur väl du tror att personen kommer att höras eller iaf göra den medveten om vad som krävs.

• flora82

Så du tror folk håller sig på respektfullt avstånd? Skönt det du säger att du inte tänkte på dem runt omkring, för jag kommer nog vara tillräckligt nervös som det är :) vill inte tänka på alla andra åskådare med hehe.
    Jag pratade faktiskt precis med vigselförättaren om det, hon har vigt väldigt många på stranden och sa att man brukar höja rösten automatiskt och då hörs det väldigt bra. Risken är stor att man drar till sig onödigt mkt uppmärksamhet med en mikrofon. Det var tydligen ett par som hade det och fyra högtalare runt allt o fullt med folk kom dit och kolla på spektaklet. Hon verkar väldigt bra, så jag är nöjd.
    Va skönt att det blev en lyckad vigsel för er, hoppas det samma för oss : )

hjartan skrev 2008-06-14 08:42:51 följande:
    Vi gifte oss inte på en strand, men dock på allmän plats, fast människorna vandrar runt där. Alla utom två barn höll sig på respektfullt avstånd. Jag var inte själv medveten om alla männsikor runt om, men vet att ganska många tittade från avstånd. Vi hade 40 gäster ganska blåsigt och alla hörde allt. Vi hade dock en väldigt duktig och van vigselförrättare. Du bör nog kolla med den som ska förrätta vigseln hur väl du tror att personen kommer att höras eller iaf göra den medveten om vad som krävs.
Svar på tråden Någon som har eller tänker gifta sig på stranden? Snälla hjälp!!