• Eski och Snowie

Glädjedödar bröllopet

En viss person vill att min man ska ha studentkavajen och ett par snygga jeans på den stora dagen.

Personen blev djupt chockad då vi sa att vi höll på att göra inbjudningar (Kommentar: - Det är väl onödigt").

Vi köpte en kavaj på second hand, för övrigt.

Fotograf var slöseri med pengar.

Vi bör inte bjuda på avecen, det kan folk ta med själva - "det kostar ju 500 per flaska"

Hjälper inte till ekonomiskt men föreslår att fler och fler ska bjudas.

Det är inte så att personen inte bryr sig, för det gör den alldeles för mycket. Genom att planera på sitt sätt, ekonomiskt och blaaah...

Personen har aldrig sagt: Åh vad det ska bli kul! eller liknande. Eller grattis! Vad glad jag blir!

Vad gör man?

• Svar på tråden Glädjedödar bröllopet
  • Eski och Snowie

Att tillägga:
    Vinglas ska vi samla ihop inom släkten för att få ihop till 60 st.

• EnaOline

låter som en svärmor det.. hehe...

• Lakritspuck

Men hjälp...

Visst är det bra att vara sparsam men det gäller ju att spara där det ger något i förhållande till arbetsinsatsen.

Vad kostar 60 vinglas på IKEA? 150 kr? De kanske kommer till användning senare också, studentfirande för barnen, jämna födelsedagar osv osv. Bor släktingarna man lånar av utspritt så kostar det ju bensinpengar att hämta upp och lämna tillbaka också.

• sokkerstruten

Plus att man inte får likadana då! Försök strunta i henne...

• Aleta

Och om det är fina vinglas och något går sönder...då blir det dyrt.

• Aleta

Trist med någon som lägger sig i då. Jag hade nog bara skakat av mig det och kört på som jag ville ändå.

• SaraAngelica

Låt henne kommentera och förfäras över era planer hur mycket hon vill.

Hon kan väl inte rimligtvis blockera ytterdörren om ni vill åka till IKEA och handla. Inte heller kan hon stoppa er om ni går in på systemet och köper avecen.

Hade jag en sådan person runt mig när jag planerar mitt bröllop hade jag blivit så obstinat att jag gjort tvärtemot vad personen säger, bara för att. Hade nog åkt och köpt vinglasen på DUKA...

• Eski och Snowie

Jag gör ju sällan som hon säger. Det som är tråkigt och jobbigt är ju att det är en så pass nära anhörig att det blir trist då hon är sååå negativ och kritisk till allt hela tiden.

Förstår att många har samma problem som jag. Men vad grundar det sig i egentligen varför "hatar" svärmödrarna oss?? =)

• Nennies

Svärmödrarna "hatar" oss för att vi har TAGIT deras små älskade söta söner!!!!

• Eski och Snowie

Jamen någon ska ju duga åt dem! För barnbarn vill dom ju sätta klorna i =)

Svar på tråden Glädjedödar bröllopet