• Jemma

Hjälp mig med annonsen

Min sambo vill hemskt gärna skriva i tidningen när vi förlovar oss. Vi är borta den dagen.
    Och nu har han sagt åt mig att fixa det och jag har helt hjärnsläpp. Vill inte skriva " Idag förlovar vi oss" utan något mer klitchigt (stavning osäker?) Nån som har något förslag?

Tyckte det skulle vara lite roligt om vi kunde skriva något roligt om att han har "tjatat" på förlovning länge. Alla vi känner vet att han har velat förlova sig länge medans jag sagt aldrig.
    Men alla förslag är bra förslag!

Nån?

• Svar på tråden Hjälp mig med annonsen
  • Ceasara

Vi skrev:

Han friade och hon sa ja!
    XX & YY
    Ort datum

kanske nåt liknande...

• Jemma

ja, det vore nått. Man kan inte skriva så långt heller utan måste hålla det kort, vilket kan vara svårt ibland.

• Fröken förväntan

Han friade och hon sa nnnnnnjjjjJA!
    XX & YY
    Ort datum

En variant, med tanke på att han fått tjata.. men jag vet inte, det kanske kan misstolkas?

• sowa65

fler förslag som även kan användas för att annonsera vigseln? (frieriet var ingen "överraskning" för mig utan ett gemensamt framvuxet beslut... vi valde ringar och dag tillsammans, men han valde plats och tidpunkt...)

• Emblingen

Jag står inte längre ut med hans tjat...
    Idag han fått trä på en ring med många karat.
    Glädjen är stor!
    XX & YY
    Plats och datum

• Jemma

Emblingen - Den vore klockren! Men hur långt får man skriva? Kollar man på annonserna så har dom flesta (eller alla) skrivit max tre ord? Finns det nån regel?

• lillP

det kan säkrt vara olika från tidning till tidning. kontakta den tidning ni vill annonsera i, bifoga texten om du skickar ett mail

Jemma skrev 2008-06-14 12:59:40 följande:
    Emblingen - Den vore klockren! Men hur långt får man skriva? Kollar man på annonserna så har dom flesta (eller alla) skrivit max tre ord? Finns det nån regel?
  • tonårsmorsa

Äääntligen har hon sagt JA!
    XX & YY
    Ort och datum

• T3ZZ

Vi skrev:
    Nu har vi förlovat oss!
    NN
    NN
    Grästorp 10/8-07

• T3ZZ

Vi skrev ju 4 rader å d gick på 240 spänn.

Svar på tråden Hjälp mig med annonsen