Jobbig svärmor!
Min svärmor är väldigt dominant.
Om inte allt blir som hon vill blir hon sur som en liten unge.
Jag och min blivande har bytt lokal för att den vi bokade först va ful med inga fönster, vem vill ha det?
Det var en gratis-lokal som min killes pappa hade bokat,så det var väll inte allt för mkt jobb att boka den. MEN ändå får vi skit för att vi bytt lokal till en STOR ljus fins lokal, MED fönster :).
Svämor gav mig några servettpaket i handen igår och sa att vi skulle ha dom på bröllopet (Servetter med sverigemotiv som blivit kvar efter min svärfars 60års kalas).
Och jag sa Vänligt med Bestämt att "Nej tack,vi har redan köpt servetter." Och hon bara vände på klacken och gick därifrån utan ett ord.
Allt är fel enligt henne. NEEEJ festprogram va hemskt.Måste man sjunga och leka ? Nej sånt gör inte deras släkt. Och maten har jag knappt någon talan om. Hon lägger sig i allt hon inte har med att göra. Jag är höggravid och behöver stöd, inte en pessimist som säger att vi aldrig kommer hinna göra en fin bröllopsfest. Jag drömmer mardrömmar varje natt om detta.
Hjälp,vad skall jag göra?? Någon mer som har en krävande svärmor?
Blir så ledsen att inte kunna komma överens me min blivande mans mamma. Men vad ska man göra.