• iax

Vad skriver ni i tidningen???

Nu är jag lyckligt gift och fotografen ska sätta in bild i tidningen. Jag behöver skriva tillhörande text till. Nu sitter jag på jobbet och har totalt hjärnsläpp... vad skriver man??? Ideer mottages tacksamt!

• Svar på tråden Vad skriver ni i tidningen???
  • Brud28

Skriv Tex. Vi har gift oss, sen namn och datum.
    Sen under bilden kan ni ju tacka vänner och familj som var med på vigseln?

• iax

Tack Brud28! Ibland får man verkligen hjärnsläpp!

• avil

ja,VAD o hur ska vi göra??
    Vi vigs ju utan att nån vet om det!! O jag vet inte OM vi ska ha en notis om att vi gifter oss,den dagen vi gör det-eller om vi ska sätta in en efterråt-att vi har gjort det?
    Tips?

• Brud28
    avil skrev 2008-06-13 13:37:53 följande:
    ja,VAD o hur ska vi göra??Vi vigs ju utan att nån vet om det!! O jag vet inte OM vi ska ha en notis om att vi gifter oss,den dagen vi gör det-eller om vi ska sätta in en efterråt-att vi har gjort det?Tips?
    Många vet inte om att vi gifter oss, bara ett fåtal från familjen.
    Så vi sätter en en annons måndagen efter vigseln, som är på Lördagen.
  • Liwa76

Vi skrev:
    xxx och xxx vigdes den 22/7 i xxx Kyrka. Vigselförrättare var xxx.

Jag måste bara säga att jag är lite allergisk åt alla: "tack alla vänner för att ni gjorde vår dag fantastisk" o.s.v. Det känns lite ytligt på nåt sätt. Som att man ska bräcka varandra. De man vill tacka tackar man ju personligt, det är mycket mer äkta, tycker jag.

• Silva79

Måste man skriva vem vigselförrättaren var? Vi gifte oss borgerligt...

• avil

Jag kommer att vilja skriva vigselförättaren......

• Kärlek08

man brukar ju även namnge eventuella tärnor, brudnäbbar och "musikanter". Och vilket namn man tagit. samt namnen på de nygiftas föräldrar: xxx, son till yyy & iii vigdes den 22/7 med ooo, dotter till fff och jjj

• IdaÄlskarLennart

samma dag tycker jag

avil skrev 2008-06-13 13:37:53 följande:
    ja,VAD o hur ska vi göra??Vi vigs ju utan att nån vet om det!! O jag vet inte OM vi ska ha en notis om att vi gifter oss,den dagen vi gör det-eller om vi ska sätta in en efterråt-att vi har gjort det?Tips?
  • Waersta

OM vi har någon annons kommer vi bara skriva typ VAR, DATUM och våra förnamn. Med bilden alltså.. men troligtvis blir det ingen bild..

• avil

IÄL-tänkte att man kunde skriva i en annons typ att
    "den 15/9 08,vigdes XXX och XXX,på Kallax flygplats.Vigselförättaren var XXX.
    Den 22/9 08 blev vigseln välsignad i skandinaviska kyrkan ayianapa,av präst XXX."

O då att man skickar in det i tidningen så det publiceras typ den 29e-dagen vi kommer hem från resan!!
    DÅ blir alla som ens ser det,förvånade!!

• Cypern 08

Hej! vi gifter oss oxå hemligt den 22/6, sen 3 dagar efteråt 2/7 kommer bild och annons i tidningen, så alla släkt och vänner kan se oss där, sen kommer vi hem veckan efter.

Svar på tråden Vad skriver ni i tidningen???