Hur göra med gäster?
M2b och jag har bestämt att vi vill gifta oss i Karibien på en paradisstrand. Så långt allt väl. Nu till frågan om vi ska erbjuda släkt och vänner att följa med.
Det kostar 7-9000 per person + fickpengar att åka i 1 vecka under förutsättningen att det blir minst 4 pers och att de delar på en stuga. Vår budget täcker precis våra kostnader så vi har ingen möjlighet att sponsra någon.
Det är 1½ år kvar så om någon skulle vilja följa med så finns det fortfarande tid att spara ihop pengarna men det gör oxå att vi måste bestämma oss rätt snart om hur vi ska göra!
Det största problemet (för mig) är att min mamma älskar att resa och skulle säga ja till att följa med utan att blinka. M2b är ganska säker på att svärfar inte skulle följa med och utan honom så försvinner antagligen svärmor oxå ur leken. Med andra ord skulle det bli vi, några av våra vänner och min mamma som åker.
Hur löser man det här? Jag vill inte såra mamma genom att hon inte får komma medan våra vänner får det men samtidigt så skulle det vara roligt att ha någon att dela upplevelsen med.