• Fru Levin

Skulle ni vilja visa era egna bröllopsbuketter som ni själva har gjort.

Jag funderar på att köpa min bröllopsbukett. Men inser efter att idag vart inne i en blommaffär.. att det kommer kosta oss runt 1000 kronor. Så nu undrar jag om någon här inne har gjort sin egen och hur era ser ut och om ni har något förslag på hur man gör dom för bästa utseende.
    Hoppas någon är villig och vilja visa sin
    Jag ska bara ha röda rosor, brudslöja och guldtråd.. så det kan ju inte va så svårt och göra tycker ja.

• Svar på tråden Skulle ni vilja visa era egna bröllopsbuketter som ni själva har gjort.
  • fitforfight

jag har bild på min testbukett i mitt galleri.

• Kärlek ger näring åt själen

Jag har också bild på min testbukett

jag har bara rosor i min dock blev bladen inte de bästa för jag tog bort alla :/

• ninnabell

jag har gjort min i tygblommor och har bild på den i mitt bildgalleri

• Fru Levin

fitforfight: hur får du dina så "täta", tvinnar du dom på något sätt?
    Puffar upp tråden och hoppas föer vill visa
    Tack till ni som visat

• helene306

Har bild på en provbindning av buketten i mitt galleri. Välkommen in!

• helene306

fitforfight: Vart har du hittat stenarna i din bukett? Kostnad?

• Juni2009

hjälper till o puffar så Fru Levin får svar på sin fråga...

(jag oxå... erkänner det...)

• helene306

Fru Levin: Enklast för att få en tät bukett är att tejpa buketten vartefter. Jag tejpade efter 4 rosor, la till några till, tejpade igen osv hela buketten igenom. Tejpade igen när jag satt dit bladen. I brist på annat använde jag maskeringstejp

• Fru Levin

fitforfight: oj tack så mycket. Tyvär så har vi inget ljudkort i våran. Men tur att det gick och så. Men något jag inte får hum om är vad är det hon spreyar rosorna med?

• helene306

Fru Levin skrev 2008-06-19 20:44:05 följande:

fitforfight: oj tack så mycket. Tyvär så har vi inget ljudkort i våran. Men tur att det gick och så. Men något jag inte får hum om är vad är det hon spreyar rosorna med?
    Hon sprayade med någon glansspray men hon sa att det även funkade bra med vanlig hårspray. Det var den länken jag tittade på när jag band min egna bukett.
  • Fru Levin

helene306: Aha.. kan man ju å göra . Man har lixom idétorka när man inte ser en annan utväg än att bara gå och köpa. Men det blir ju lite med personligt om en gör den själv tycker ja.
    Kan man lägga de hundralapparna på annat till bröllopet.

Tack för alla svar!

• annroger

Min bukett kostar ca. 300 - 400 kr. (finns i mitt bildgalleri)

Rosa/vita roser med pälor....

• annroger

Den sista buketten i mitt galleri...

Svar på tråden Skulle ni vilja visa era egna bröllopsbuketter som ni själva har gjort.