• Silva79

Min man...

Alltså, vad svårt det är att säga... Det känns så vuxet, något som ens föräldrar säger. Att skriva min man är inget svårt men att säga det känns jättekonstigt. Någon som känner igen sig?

Jag har varit gift i hela 6 dagar nu, så jag antar att man vänjer sig längre fram :P

• Svar på tråden Min man...
  • jelikr

Det är samma sak med mitt nya efternamn. att skriva det går jättebra men att säga det när man ska presentera sig är skitsvårt.
    Har man sagt sitt andra namn i 32 år så kanske det tar lite tid innan man får in ett nytt i skallen

• Silva79

Har samma problem med nya namnet, dessutom vet ju inte folk (typ i tel på jobbet eller dyl) vem man är när man använder sitt nya namn. Det blir lite konstigt. Menmen, det blir nog bra om ett år eller två, hehe :)

jelikr skrev 2008-06-11 23:01:38 följande:
    Det är samma sak med mitt nya efternamn. att skriva det går jättebra men att säga det när man ska presentera sig är skitsvårt.Har man sagt sitt andra namn i 32 år så kanske det tar lite tid innan man får in ett nytt i skallen
  • jelikr
    Silva79 skrev 2008-06-11 23:05:30 följande:
    Har samma problem med nya namnet, dessutom vet ju inte folk (typ i tel på jobbet eller dyl) vem man är när man använder sitt nya namn. Det blir lite konstigt. Menmen, det blir nog bra om ett år eller två, hehe :)
    Tror du det går sååå fort
  • Tooticki

jag har varit gift i snart två månader (gammal i gamet ) och jag har vant mig vid att säga min man. Men när jag gör det till vänner brukar jag få ett stort smile på läpparna vid just de orden, i andra sammanhang försöker jag vara proffessionell

• gustafmatilda

Jag har sagt min man under en rätt lång tid innan vi gifte oss (han är en man och han är min) så det tycker jag inte känns konstigt. Bara väldigt roligt och härligt för nu har det en annan innebörd =)

Namnet är det svårare med. Jag skulle skriva under ett kvitto på banken och jag skrev fel haha. Missade en bokstav i hans namn trots att jag övat på namnteckningen så många gånger. Ska till banken idag också, hoppas på bättre lycka ;)

• sviiden

Jag hade så svårt tidigare med hur jag skulle benämna min "man". Det blev gubbe och sambo och karl och det ena med andra. Pojkvän skulle ha varit lätt, men han är då ingen pojk längre. Nu e de så skönt att säga man på riktigt. När jag tidigare kallade honom för man så frågade flera "är du gift"? Störande.

Nu kan jag efter en månad svara i telefon om jag koncentrerar mig (har en fusklapp på jobbtelefonen dock). Skriva under har jag inte gjort så många gånger, har gammalt bankkort och ID fortfarande. Men igår hette jag nog gammalt då jag skulle skaka hand... Skitsvårt!

• halo08

håller med fullständigt det känns nästan pinsamt att säga mitt nya namn precis som om någon skulle reagera på det.
    Sen får jag ett stort fånigt smajl på läpparna, det kanske är det som skulle göra att någon tycker jag verka konstig..

• gottelina

Jag har alltid presenterat min m2b som "mannen i mitt liv" för det är ju just det han är... gift eller inte.

Svar på tråden Min man...