• MissUnderstood

Doftprover?

Jag letar efter nåt ställe där man kan beställa hem flera olika doftprover på nya parfymer. Finns det någon sådan sida, eller måste man gå in på var och etts märke och beställa et doftprov? Det tar ju hundra år *slö* :P

Nån som har tips?

• Svar på tråden Doftprover?
  • grabbarna

shopcave.com kan du köpa prov för runt 45:- och prafym.se hade gratis prover men dom var helskumma bara sådana här parfymer man hittar på rusta typ.

• Mikabella

Är inte det lättaste att gå in på en butik som typ Kicks eller Matas och be om prover? De harju de flesta märken.

• Fröken Larsson

Håller med Mikabella. Annars har dock Tradera alltid auktioner ute med parfymprover.

• grabbarna

fast en del är väldigt snåla med att dela ut prover ung som att det är en premie man får om man handlar för tillräckligt mycket bara. tror knappast det är vad parfymmärket tänkt sig att dom ska användas som men det är väldigt vanligt

Mikabella skrev 2008-06-13 08:50:12 följande:
    Är inte det lättaste att gå in på en butik som typ Kicks eller Matas och be om prover? De harju de flesta märken.
  • Troll1

Ughh, här i Gbg delar de nästan aldrig ut prover! Inte ens när jag sagt att jag ska gifta mig och behöver testa. Dåligt!

• Troll1

" Nej, vi hhhaaaaar inga" är standardsvaret, fast kvinnan framför fick eftersom hon handlade x antal saker osv.

• 08agusti08

gå till en perfymbutik och be om prover... på åhlens kan man iallafall göra det men dom flesta vet inte det för det e "pinsamt" och det kostar inget.. sen tror jag om du förklarar att du ska gifta dig e det absolut inga problem... lycka till

kram

• Mikabella

Jätte konstigt! Men håller med om att det iof sig ganska ofta är så kanske...Jag äre väl en av de där "stamkunderna" som alltid får prover Tänkte att de kanske var lite mer givmilda om man sa att man skulle gifta sig...Dumma dom är!

• vip

Skälet till att många parfymerier och varuhus inte delar ut doftprover hur som helst ät två:
    dom kostar att producera
    många kommer och "ber om prov" för att sedan handla på taxfree,
    dvs att fackhandlaren får arbeta med doften och någon annan får sälja.Många "skryter" över att man skall ut och resa och då handla,men tänker inte på att man "tar förtjänsten" för den som demonstrerar doften.

Förklarar Du att Du vill prova för att handla får Du säkert känna på några dofter-ja rent av få ett eller fler prov.

Svar på tråden Doftprover?