• Eskoba­r
    Äldre 11 Jun 11:58
    6226 visningar
    19 svar
    19
    6226

    Vigselförrättare till Drottningholm?

    Vi ska gifta oss borgligt och skulle behöva komma i kontakt med en vigselförrättare som kan viga oss vid Drottningholms slott. Någon som har en trevlig person att rekommendera?

  • Svar på tråden Vigselförrättare till Drottningholm?
  • Eskoba­r
    Äldre 13 Jun 20:40
    #1

    Ingen??

  • Humlan­hubbe
    Äldre 13 Jun 20:43
    #2

    Ring ekerö kommun och be om en vigselförättare.De har nog flera trevliga.

  • Eskoba­r
    Äldre 15 Jun 11:29
    #3

    Tack!

  • Origin­alrose­n
    Äldre 15 Jun 11:30
    #4

    Undvik den som heter Ingrid. (Minns ej efternamnet.)

  • Humlan­hubbe
    Äldre 15 Jun 11:34
    #5

    Hmm..menar du Dahlström-Millar?

  • Eskoba­r
    Äldre 15 Jun 11:58
    #6

    Oj, här kanske det kommer info som man verkligen vill veta...

  • Origin­alrose­n
    Äldre 15 Jun 13:55
    #7

    Humlan, jag minns verkligen inte vad hon hette. Ska se om jag kan ta reda på det. Hon var vigselförrättare på en vigsel häromsistens och körde på i 180 knyck "för hon hade en vigsel till på annan plats om en timme".

    Det blev lite märkligt och förtog romantiken direkt efter att själva akten var över. Då skulle det skyndas på med alla papper FÖRE brudparet ens fått vända sig om mot gästerna. Riktigt okänsligt.

    Hade hon sagt något om sitt pressade tidsschema vid bokningen så hade brudparet självfallet tidigarelagt vigseln med en halvtimme för att undvika all press på alla inblandade.

    "Jaha, då är ni man och fru ...vad ni nu ska heta. Hihihihi. Nu måste vi skriva alla papper, kan vittnena komma fram och skriva på här? Bra, nu måste jag gå - ni kan kila före."

    Detta säger hon till brudparet direkt efter det att vigseln är klar och innan de ens har vänt sig om till sina gäster. Pang på - gå inte, nu ska vi rajtatajta papper, skynda, skynda. Det upplevdes som väldigt okänsligt - och onödigt av flera av oss. Vad sparade hon in? 5 minuter?!

  • Humlan­hubbe
    Äldre 15 Jun 15:44
    #8

    Herregud,det var okänsligt och vääldigt fräckt tycker jag!Synd om det stackars paret som sett frame mot detta ögonblick länge och velat ha det speciellt.
    var nog inte den tantalonan jag nämnde,hon är lite för försiktig och försynt för det..


    Originalrosen skrev 2008-06-15 13:55:50 följande:
    Humlan, jag minns verkligen inte vad hon hette. Ska se om jag kan ta reda på det. Hon var vigselförrättare på en vigsel häromsistens och körde på i 180 knyck "för hon hade en vigsel till på annan plats om en timme". Det blev lite märkligt och förtog romantiken direkt efter att själva akten var över. Då skulle det skyndas på med alla papper FÖRE brudparet ens fått vända sig om mot gästerna. Riktigt okänsligt.Hade hon sagt något om sitt pressade tidsschema vid bokningen så hade brudparet självfallet tidigarelagt vigseln med en halvtimme för att undvika all press på alla inblandade."Jaha, då är ni man och fru ...vad ni nu ska heta. Hihihihi. Nu måste vi skriva alla papper, kan vittnena komma fram och skriva på här? Bra, nu måste jag gå - ni kan kila före." Detta säger hon till brudparet direkt efter det att vigseln är klar och innan de ens har vänt sig om till sina gäster. Pang på - gå inte, nu ska vi rajtatajta papper, skynda, skynda. Det upplevdes som väldigt okänsligt - och onödigt av flera av oss. Vad sparade hon in? 5 minuter?!
  • Eskoba­r
    Äldre 15 Jun 16:56
    #9

    Jag väntar med spänning på namnet... Ja, henne verkar man ju vilja undvika!

  • Origin­alrose­n
    Äldre 15 Jun 18:59
    #10

    Var inne på Ekerö kommuns hemsida och kikade på namnen men det var ingen av dem i alla fall.

  • Origin­alrose­n
    Äldre 15 Jun 19:01
    #11

    Humlan, som tur är tror jag inte att brudparet nämnvärt reagerade även om några av oss som var där gjorde det. Sedan var det direkt inte något man pratade om då det kunde ha förtagit lite av stämningen. Vem vill höra att ens vigselförrättare ville skynda på och hade bråttom iväg? De som höll i trådarna skylde över på ett snyggt sätt, gudskelov.

  • Humlan­hubbe
    Äldre 15 Jun 19:45
    #12

    Ja det var ju verkligen tur!Hade jag stått där hade jag känt mig bortglömd och överflödig redan efter JA:et med tanke på engagemanget från vigselförrättaren..Skamligt ju!
    Skönt att höra att hon inte fanns med på listan..bor själv i kommunen o vill inte gärna nån man känner ska råka ut för en sån knas!


    Originalrosen skrev 2008-06-15 19:01:44 följande:
    Humlan, som tur är tror jag inte att brudparet nämnvärt reagerade även om några av oss som var där gjorde det. Sedan var det direkt inte något man pratade om då det kunde ha förtagit lite av stämningen. Vem vill höra att ens vigselförrättare ville skynda på och hade bråttom iväg? De som höll i trådarna skylde över på ett snyggt sätt, gudskelov.
  • Origin­alrose­n
    Äldre 15 Jun 19:47
    #13

    Känner du till några av de där politikerna?

    www.ekero.se/t/Page.aspx

  • Humlan­hubbe
    Äldre 15 Jun 21:10
    #15

    Nja o jo..hyfsat..konfererar ofta där jag jobbar..så oundvikligt =)


    Originalrosen skrev 2008-06-15 19:47:52 följande:
    Känner du till några av de där politikerna?www.ekero.se/t/Page.aspx
  • Humlan­hubbe
    Äldre 15 Jun 21:10
    #15

    Nja o jo..hyfsat..konfererar ofta där jag jobbar..så oundvikligt =)


    Originalrosen skrev 2008-06-15 19:47:52 följande:
    Känner du till några av de där politikerna?www.ekero.se/t/Page.aspx
  • Origin­alrose­n
    Äldre 15 Jun 23:13
    #16

    Okej, är någon av dem speciellt bra, tror du eller? Som vigselförrättare menar jag.

  • Humlan­hubbe
    Äldre 16 Jun 11:04
    #17

    Ingen aning..de vigslar som varit på mitt jobb har mest haft Hans Bärlin som vigselförrättare (trevlig,men obs!nästan inga tänder i munnen..bli inte rädd )


    Originalrosen skrev 2008-06-15 23:13:54 följande:
    Okej, är någon av dem speciellt bra, tror du eller? Som vigselförrättare menar jag.
  • Eskoba­r
    Äldre 16 Jun 11:07
    #18

    Detta vill jag med höra...

  • Äldre 27 Apr 11:58
    #19

    Vi hade Lennart Lundblad och han var hur bra som helst! Både med egna idéer plus att han va väldigt flexibel inför oss som i slutändan ville skriva stora delar av akten själva och han levererade det med sån känsla oh finess plus att han är en så härlig person!

Svar på tråden Vigselförrättare till Drottningholm?