• smörbullen

ska eller inte...när?

Han sa senast imorse...att han (vi har pratat om ett soldäck med riktig pool) bygger hellre ett trädäck med pool än att han gifter sig. Han menar på att det kostar jättemycket båda sakerna och att man har mer användning för soldäcket just nu. Han menar också att man måste ha en budget om man ska gifta sig. Jag menar att om man vet vad man vill så sparar man till det. Eller? Vi vill båda sakerna men i vilken ordning hade du som läser detta tagit det? Det finns ju hur många ursäkter för att inte gifta sig eller hur. Man måste bestämma sig..och det har jag gjort i allafall.

• Svar på tråden ska eller inte...när?
  • bara jag

Vi är två studenter som harsparat ihop till ett bröllop med 110 gäster! Allt går!

• paradisfågel

Han har ju klargjort vad han vill i första hand.. Vad vill du? Användning och användning.. Det beror väl på hur man ser på giftermålet? Ser man de som nånting praktiskt som man kan ha användning för eller ser man de som ett sätt att bekräfta kärleken till varandra och visa varandra detta?

• smörbullen

Vi tänker oss en skara gäster på 40 - 45 personer. Ha festen i trädgården (hade då varit mysigt att ha soldäcket och kunna duka där med långbord, serpentiner och ljuslyckter. Vi har pratat om Juli månad och vi vet vilken kyrka. Så långt är allt klart. Funderar på att köpa något tvådelat istället för att hyra en dyr klänning. Man kan ju ändå vara fin i håret och med smink och så.

• Aleta

Ni kan ju ha festen i trädgården på soldäcket
    Temabröllop poolparty, eller ni har invigningsfest för poolen och så överraskar ni gästerna och gifter er.

• smörbullen

Det med invigningsfest lät lite kul..ska fundera på det.

• swordfish

Min blivande var lite inne på samma sak... att vi hade tänkt göra iordning/lägga sten på framsidan, samt lite andra saker. Men vi förlovade oss förra året och då bestämde vi att vi skulle gifta oss inom ett år. Vi kom fram till, att det kommer alltid vara saker man behöver pengar till... Så därför bestämde vi oss för att vi gifter oss i år. Stenar o div renoveringsjobb får vänta!
    * Annars har man ju aldrig råd att gifta sig...*

• hondafreak

Om ni ska ha allt hemma blir det billigt ! Då kan ni ha råd med båda !
    Aleta hade ett himla bra tips !

• smörbullen

Ja det blir billigt om man gör maten själv och jag vet att om vi ska göra det så vill nog min mamma vara med på ett hörn ;)
    Ja, vi ska inte hyra lokal heller.
    Hur mycket skulle det kunna kosta? Jag ska sminka mig själv och se redan nu om jag hittar något fint. Håret får jag nog göra hos frissan och naglarna ska jag också göra själv. Ringen vill jag inte ska kosta mer än 3000 kr.

• smörbullen

Till paradisfågel: Jo det är klart att det hade varit mysigt att ha ett trädäck med pool. Som jag skrev hade det varit kul att ha festen i trädgården. Jag vill ju gifta mig med honom :)

• Mikabella

Vi byggde hus förra året o fick därför vänta med bröllops till i år. Nu i efterhand har det ju bara varit till det positiva. Mr är ju inte direkt snabbtänk o han var så upp i husbygget. Han är akitekte o helt uppslukad. Pengarna rullade. Vi är sååå glada för att vi byggde den där altanen, planterade växter och väntade med bröllopet. Nu är båda lika engagerade i bröllopet och vi ser båda fram emot den stora dagen! Pengar löser sig alltid på något kostigt sätt. Att låna till vår stora dag är för mig helt oitressant. Jag vill inte ha dåligt samvete efteråt för att vi kanske spenderat pengar vi inte hade. Man får skära ner på annnat o börja spara i tid!

Svar på tråden ska eller inte...när?