• Lindalen

Irriterad!

Min vän sen länge tillbaka, har gjort slut med sin pojkvän. Vi har dock inte så bra kontakt längre men hon och hennes pojkvän var bjuda till bröllopet. Som är på fredag! Fick veta på Facebook! att de har gjort slut.
    Får ett mess från henne där hon undrar om det är ok att hon tar med sig sin syster istället, systern kan dock inte komma vid 4 när vigseln börjar utan senare.
    Jag måste nu ändra festprogram och bordsplacering. Är det bara jag som blir lite sur på det för att mina nerver inte är de bästa just nu? De gjorde ju slut.. .

• Svar på tråden Irriterad!
  • Tooticki

Jag förstår inte problemet. Det är väl ingen som märker att en killa har bytts ut mot en tjej? Dessutom kanske din vän behöver stöttning nu när de gjort slut...

• stinakina

jag skulle be henne lämna systern hemma, och komma ensam!

• Lindalen

Ja det är väl klart att jag ska stötta henne! Blir bara lite ledsen när hon inte förstår att jag måste ändra presentationer i festprogram som redan är gjorda och flytta runt personer så att alla sitter kille/tjej.

• Tooticki

Du menar att de skulle väntat med att göra slut tills ni gift er?

• Blondie77

jag tycker inte man kan ta med sig en kompis istället för den som egentligen är inbjuden. Lite oförskämt!!!

• Lindalen

Men herregud! Klart de inte skulle vänta, jag är jätte ledsen för hennes skull. Men jag anser oxå att det hade varit bättre om hon kom själv istället, det är inte så att hon inte känner någon.
    Jag har redan sagt att det är klart att hon får ta med sig sin syster. Är glad bara att hon kommer, det är väl bara jag som är lättirriterad.

• sofili

men måste du ändra det då?
    vi fick en gäst till på vårt bröllop men vi ändrade inte i någonting utan det var kvar som vi gjort det från första början och det var ingen som reagerade på det...
    förstår om du blir irriterad över att hon inte sagt det själv till dig...

• Ljungfru

Jag förstår heller inte folk som vill ha med sig någon extra som inte är bjuden. Tycker det är oförskämt men det finns ju många som kan med det uppenbarligen.

När det gäller bordsplaceringen spelar det ju inte roll om hon tar med sig någon i stället. Du måste ändra i vilket fall som helst nu när det blir en kille mindre.

• Originalrosen

Det är nog du som är lite pressad, stressad och att dagen närmar sig med stormsteg. Du svarar ju vettigt på frågorna du får i tråden så du har nog redan svaren.

Lycka till och stort grattis i förskott!

• bara jag

Precis samma sak har hänt mig! Som tur och var hade vi inte hunnit trycka upp festprogrammet ännu då vi gifter oss den 5 juli. Men kan förstå att du är stressad när det gäller samma vecka.

• Silva79

Jag skulle satt systern på exets plats, det är ju inte hela världen om det inte är tjej kille överallt. Vi hade två killar som fick sitta med varandra eftersom den enas flickvän inte kunde komma och den andra var singel. Och eftersom systern inte är "bjuden" så skulle jag nog inte ändra något i festhäftet heller, inte när det är så nära bröllopet! Finns nog att fixa med ändå!!!

• Lindalen

Tack så mkt för era snälla ord!
    Nu har jag lugnat ner mig haha, allt går ju att fixa! =)

• lyckligaparet

Vi har också fått ett sent återbud och vi har lagt in en rättelse i programmen om ändringen på bordsplaceringen.

Svar på tråden Irriterad!