Nygift!!!
Vi hade ett litet trädgårdsbröllop med 24 inbjudna (varav 5 barn).
Vi sov länge på den stora dagen, runt kl 9 gick vi upp. Jag tog en snabb dusch (hade fixat allt som tar lite tid kvällen/natten innan). Sen sprang jag omkring och försökt hjälpa till med dukning osv.
Strax innan kl 10 kom vår fotograf Camilla Svensson och hennes assistent/dotter Emma. Kl 10 gick vi till min frisör, dagen största miss. Vi hade bokat om tiden till kl 11 och det hade jag glömt, pinsamt. Jaja, det var ju bara att gå hem igen, dom skulle ringa om min frisör kom lite tidigare. Ca 10.40 ringde dom och vi skyndade bort igen. Jag drack lite Asti, Camilla fotade och min frisör gjorde ett fantastiskt jobb med mitt korta hår. Jag ville ha en uppsättning där det såg ut som att jag hade långt hår och det fick jag. Vi använde bara mitt hår, inga extensions.
Gick sen tillbaka hem där förberedelserna var i full gång. Mamma dukade, Mattias mamma och bror lagade mat för fulla muggar osv. Vi fick lite lunch (köttbullar med pasta) och sen åkte jag, Mattias och fotograferna ut till Toftaholms Herrgård där det finns en liten ö med en ruin på. Fotade där i någon timme och fick jättefina bilder.
Nu var det dax att ta sig tillbaka, hann inte vara hemma länge innan de första gästerna började dyka upp (hade satt 15.30 som ankomsttid och 16.00 var vigseln). Vi gick ut och minglade lite, alla fick lite fruktbål och hade allmänt trevligt. Strax innan kl 16 kom vigselförrättaren, vi pratade lite med henne först och sen började min kompis spela på sin tvärflöjt, jättefint. Sen läste vigselförrättaren en kort dikt och sen vigde hon oss. Snabbt och enkelt, precis som vi ville ha det!
Efter det skålade vi i Asti Martini och sen minglades det igen. Camilla tog bilder på alla som var där och sen var det dags för henne att bege sig hemåt. Vi andra satte oss ner för att äta förrätten som bestod av toast skagen. Sen var det dags för varmrätts buffén som blev mycket uppskattad. Efter det minglades det en del igen, folk bytte platser och hade trevligt. Sen serverades efterrättsbuffén och vi glömde att lägga dit allt godis vi köpt till den. Mamma hade gjort en supergod äppelpaj och min brors sambo hade gjort en lika god chokladkaka.
Alla var nu väldigt mätta så vi väntade lite med tårtorna. Mer mingel och spritbuffén blev framsatt. Och tillslut kom även tårtorna fram.
Sista gästerna gick strax innan kl 2 på natten. En kompis fick sova över eftersom han druckit lite för mycket på spritbuffén, Mattias bror var knappt kontaktbar och Mattias var även han riktigt full. Men det gör inget det betyder bara att folk hade kul. Eftersom vi satte fram spriten så sent så var folk ändå i bra skick väldigt länge. Rödvinet gick det åt mest av, nästan ingen drack vitt.
Vi är supernöjda med vår dag!
Bilder finns i galleriet, Camilla Svensson har tigit dom!