• Monken

Nu är vi man och hustru!!

Nu är vi gifta!!

Dagen var helt fantastisk från början till slut!! Tidsplaneringen fungerade utmärkt hela dagen och vi kunde båda ta det lugnt och bara njuta av dagen. Det var strålande sol, kvittrande fåglar och allt var så vackert! Vi gifte oss i Täby Kyrka och hade middagen/festen på Nygårds Värdshus.

Jag började dagen med att sitta hos frissan i 2½ timma och fick då den vackraste håruppsättningen jag någonsin har haft! Efter det åkte jag till mina tärnor där vi började med att äta lunch bestående av räkor, sallad och bröd. Mmmmmm...!!! Sedan började jag sminka mig och klä mig med deras hjälp. M2b hämtade samtidigt buketterna tillsammans med svärfar som skulle fota oss. Jag var på övervåningen och ordnade mig och det var en underbar känsla att komma skridandes ner för trappan till min blivande man som blivande brud! Han var så vacker min m2b!!!

Sedan bar det iväg för fotning och jag tror allt blev bra. Ska iväg och hämta minneskortet idag eller i morgon. Nervositeten hade varit stor hela morgonen, men under fotningen släppte den något för att sedan komma tillbaka big time när vi stod i vapenrummet och väntade på att kyrkklockorna skulle ringa. Men när vi kom in i kyrkan och såg alla vännerna försvann all nervositet på en gång och jag bara njöt.

Själva vigseln var underbar, lite fnitter och många tårar av lycka. När jag skulle säga mitt löfte bröts rösten fullständigt och tårarna bara rann, men det gick bra till sist.

Efter vigseln och all riskastning och lyckönskande hade vi häst och vagn som väntade på oss. Det var så lugnt och skönt att bara vara vi 2 och klapprande hovar (och en som körde ekipaget förståss... )

När vi kom fram var röda matten utrullad och vi möttes av alla våra vänner och vår släkt. Efter lite mingel satte middagen och festen igång. Maten var helt otroligt fantastiskt god och allt var underbart på alla sätt och vis! Vi kunde inte ha haft det bättre!!

Vid 23.30 smet vi från festen och åkte iväg till Hotell Diplomat. Där väntade italienska snittar och kall öl på rummet. Inte helt fel!

Morgonen efter vaknade jag jättetidigt och stod och tittade ut över ett soligt stilla Stockholm med en ny ring glittrandes på mitt finger. Det var en såå härlig känsla!! Jag väckte min nyblivne make senare och vi beställde upp vår frukost som också såklart var helt otroligt fantastiskt god!!

Nu har livet som nygift och min älskades fru börjat och jag måste få säga att allt det här har varit oerhört roligt från planeringens början till dagen för bröllopet. Nu har jag ett stort inre lugn och planerar att bara leva livet och vara lycklig tillsammans med min make. Vi har nu bröllopsresan att se fram emot som blir till Thailand i november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-11 10:25
    Nu finns det lite bilder också!!

• Svar på tråden Nu är vi man och hustru!!
  • EnaOline

Å grattis, ni verkar ha haft en helt underbar dag! Önskar er mycket glädje o lycka i livet!

• EvelinaK

Vad härligt det låter! Ett stort grattis! Vi får snart upplea våran dag! Längtar!

Lycka till!

• Miss Blue

Grattis!
    Låter som ni fick en toppendag!!!

• matildaochniklas

Grattis! Det hörs att dagen blev perfekt och att du är lycklig!

• pandis2405

Grattis! Låter fantastiskt, speciellt när jag ser framför mig alla ställena

• Mrs love

GRATTIS GRATTIS!
    Låter som om ni hade en helt underbar dag!

• misstrixie

Stort grattis, det låter underbart!! Så glad för er skull!

• Monken

Tack!! Det var verkligen en magisk dag och vi går fortfarande omkring och bara myser av lycka. Hämtade bröllopsfotona idag och det blev verkligen massa bra foton!!!

• CaNin

Ett STORT Grattis!!!

Vad härligt att få ta del av din beskrivning av dagen, det får en annan att verkligen lääängta till sin egen dag!

Lycka till med erat gemensamma liv som man och hustru!

• Monken

Tack alla igen!! Vi har fortfarande lite svårt att smälta alla intryck vi har från vår bröllopsdag. Det är ju så stort allting!!!

Svar på tråden Nu är vi man och hustru!!