Hej! Vi ska förlova oss på midsommarafton och så här är min historia: Jag har friat 3 gånger! Min sambo kunde inte svara varken ja eller nej, men 3:e gången gav jag honom betänketid i "några" veckor. Då sa han ja, till förlovning. Vi har alltså inte bestämt att vi också ska gifta oss. Han förstår inte "varför".. "inget kommer att ändras". Det närmaste han kan komma är ungefär: ja .. mycket troligt... någon gång. Jag vill gifta mig, men kan ju inte TVINGA honom! Jag vet ju ockaå att han inte vill stå i centrum och att han inte kan se det romantiskt mentala som jag gör. Men vi tar en sak i taget och jag hoppas förstås att vi "någon gång" också gifter oss. Jag tror nämligen att han måste hinna med.. det får inte gå för fort. Jag föreslog en kvinna som han känner som kunde viga oss, och det blev han positiv till, så .... någon gång... Mitt råd till dig är att vara beredd på ett "nej", men jag tycker absolut att du ska fria. Ddiskutera varför, om han svarar nej. Ni kan ju komma fram till en lösning som båda är överens om ?! LYCKA TILL !!