• Mrs Fairy

    Typiskt dåligt väder

    Det har varit så fint väder dom senaste helgerna när ni gift er men nu till helgen är det våran tur och då ska det minsann regna.... vad besviken jag blir.
    Vi hade ju planerat att viga oss ute...utan tält.

  • Svar på tråden Typiskt dåligt väder
  • Brumba

    vi ska oxå gifta oss i helgen, 14juni...men det e inget att oroa sig över, man rår ju inte för vädret. Det blir som det blir, det kommer ju ändå vara den bästa dagen i våra liv!

  • fitforfight

    vi gifter oss 20 juni och jag är riktigt orolig för vädret.mest för bröllopsbilderna. vi har ingenstans att fota om det regnar.

  • 20talsbruden

    Men, man kan ju inte va helt säker på att det blir regn, hinner hända mycket innan lördag!!

  • 20080301

    Våra bröllopsbilder blev aldrig av för det ösregnade ute. Ingen kastade ris på oss heller....

  • martintherese

    ja snälla vaäderguden låt det vara uppehåll den 14 juni!!!!

  • MrsPink

    Det regnade på vår bröllopsdag men det var inget man tänkte på jättemycket just då iaf.. och när vi fotade var det uppehåll Vädret är inget man kan göra något åt.. så tänk på något annat .. Och tänk om det är 30 grader varmt.. det är väl inte speciellt trevligt det heller.. då blir man ju genomblöt oxå, fast av svett Mindre trevligare än regn!

    Lycka till på Er dag!

  • värmlandsbruden

    var inne o tittade på väderprognos från yr.no. Där vi ska va visar 10 dgr prognosen detta väder på lör - perfekt!!
    Lørdag
    14.06.2008
    20°
    Lettskyet. Svak vind, 3,3 m/s fra sør-sørvest. 0 mm nedbør i døgnet.

  • lyckligaparet

    Hoppas bara att det kommer att vara uppehåll under fotograferingen och när vi står på trappan.
    Jag är lite orolig för mina skor. Vi ska fotas utomhus och markerna kommer ju att vara blöta. Tänkte nog ta ett par andra skor som jag går omkring i. Hur tänker ni göra?

    Vår fotograf tycker nästan att det är bättre om det inte är strålande sol. Han har större problem med ljuset då.
    Vi kommer att fotas bland massa träd så de kommer nog att skydda oss från den värsta skurarna får vi hoppas.
    Om man tittar på SMHI så kommer fredagen att vara mestadels uppehåll och någon skur. Ca 20 grader.
    Hoppas att det blir lite klarare på lördagen. Imorgon vet vi mer...

  • Zozo

    När min väninna gifte sig hade det regnat pa morgonen och det var vatt och mulet när de skulle fota. Vi hade paraply med och jag fick sitta i princip inne under kjolarna och halla upp sa att de inte skulle bli blöta och smutsiga, men det blev fina foton Ta med nagon hjâlpreda när det ska fotas - det kan vara till hjälp.

    Pa var bröllopsdag spöregnade det till lunch, sedan blev vädret vackert och pa kvällen hade vi var utomhusceremoni

  • Krystal
    lyckligaparet skrev 2008-06-09 08:57:02 följande:
    Vår fotograf tycker nästan att det är bättre om det inte är strålande sol. Han har större problem med ljuset då. ...
    Det är ju sant, lite lätt molnighet gör att det inte blir så hårda skuggor i ansikten tex, som det ju blir vid skarpt solsken. Men det kan man iofs redusera lite genom att använda blixt...
  • be happy

    Vi gifte oss 17 maj. Då regnade det inte, men det blåste och var kallt, men det gick ändå! Det är ju bara om det är ösregn eller storm som det inte går att fota utomhus! Vi hade som nödlösning att fota i kyrkan eller församlingshemmet om det regnade! Kanske kan vara värt att kolla upp? Annars går det ju att få coola bilder med ett stort paraply!
    Nu stämde visserligen inga av våra väderprognoser, mer än att det skulle bli kallt, varken på smhi eller insun. (Visade på allt från hällregn till strålande sol två dagar innan!)
    Men här är i alla fall en sida med långtidsprognoser:

    www.insun.se/Produkter/langtid/langtidsprognos.html

    Lycka till!

Svar på tråden Typiskt dåligt väder