Present till tostmaster och andra som hjälp till mycket?
Vad köper ni till dom som ställt upp och är värd en present? jag måste fixa det till toastmasterparet, barnvakten och kvinnan som hjälper oss i köket. Ger man den på bröllopet eller efteråt?
Vad köper ni till dom som ställt upp och är värd en present? jag måste fixa det till toastmasterparet, barnvakten och kvinnan som hjälper oss i köket. Ger man den på bröllopet eller efteråt?
jag funderar på att köpa en korg till de personer som har hjälpt till extra, med frukt,vin,choklad etc etc,.. något i den stilen, kommer troligen att ge de kanske dagen efter eller senare på bröllopet, dock inte inför de andra gästerna, är det någon som hjälpt till mer eller mindre så får det bli olika storlekar på korgarna
Vi har köpt:
Till våra två tärnor, de kommer få varsin fin ljuslykta som har pyntat toaletterna under kvällen, samt ett fint lila blockljus...(kanske inte låter så kul, men det är est för att minnas)
Till våra två marsalker köpte vi "best man" manschettknappar som dom kan ha på sig under dan
Till våra toastmastrar som har lagt ner mkt tid och själ köpte vi en snygg mahogny vinlåda med tillbehör i samt en vitvins flaska av finare sort (eftersom dom älskar vitt vin å räkor)
våra föräldrar får komma på trevlig middag!
//T
Vi ger små parfymflaskor (deras respektive favoriter, har vi snokat reda på) till våra tärnor och vår marskalk. Värden som gör det största jobbet får en flaska fin single malt whisky att smutta på. Vi ger inte heller presenterna till dem framför de andra gästerna men hoppas kunna samla dem när festen pågår och lite diskret ge dem paketen då.
vi kommer ge bort våra när vi själva har presentöppning hos svärföräldrarna dagen efter
Jag funderar också på detta så jag puffar lite..
Till tärnan som har varit ett jättebra stöd för mig har jag iallafall köpt en sjal i färgtemat från mypashmina.se.
Tärna betalade vi håruppsättning och klänning åt, det tyckte vi räckte. Värdpar och toastmaster bjöd vi på middag på restaurang en kväll efter bröllopet och då fick de ett personligt litet paket. Middagen var jätte uppskattad och det var kul att prata om bröllopet i efterhand med dem som hållit i trådarna. Tjejen som var barnvakt åt vår tvååring fick pengar.