• swordfish

    Hur byter man sin hotmail-adress??

    Någon här ute som bytit sin hotmail-adress?
    jag vill ha kvar mina gamla mail, men jag vill ju
    ha en ny adress eftersom jag byter efternamn.
    Försökte läsa mig titt det, men förstod inte.
    Någon...??

  • Svar på tråden Hur byter man sin hotmail-adress??
  • Maja74

    Jag tror inte att du kan behålla ditt gamla konto om du byter själva e-mail adressen. Det går att göra så på ditt jobb om ni har mail men hotmail tror jag inte går att ordna så.

  • Pumpkin

    Tror inte heller det funkar, du får nog skapa ett nytt konto då.

  • propp

    Jag har redan skapat ett nytt konto... Och så får man sitta och kopiera över adressboken manuellt...fast det har jag inte börjat med riktigt än...*puh*

  • swordfish
    propp skrev 2008-06-07 22:03:41 följande:
    Jag har redan skapat ett nytt konto... Och så får man sitta och kopiera över adressboken manuellt...fast det har jag inte börjat med riktigt än...*puh*
    Okej... så kan man ju göra. Men jag hade ju velat ha kvar endel roliga gamla mail... Man kan väl iallafall ha kvar sin gamla mail-adress parallellt med den nya?
    Har du länkat dina konto på något vis? om du får mail till din gamla e-mail-adress så det kommer till din nya adress??
  • propp

    Ja, jag har bytt mail en gång tidigare och den går jag in på med jämna mellanrum för att rensa all skräp-post...så man kan ha hur många "gamla" mailboxar som helst utan att de försvinner...

    Tror man kan länka den gamla mailadressen till den nya...men det har jag inte gett mig in på...kommer att skicka ut ett massmail till alla i adressboken när den nya mailen kommer att börja gälla...sedan kan man ju gå in på den gamla mailen med jämna mellanrum i början och se så man inte fått några viktiga mail...det funkade med förra mailen...sen efter några månader när folk förstått vilken adress som är den som gäller så fick jag inga viktiga mail till den gamla adressen.

  • Utomlands 2008

    Går man inte in regelbundet på sin hotmail- så raderas kontot, dvs alla gamla mail försinner liksom adressboken. Så för att ha gamla mail kvar som har affektionsvärde - vidarebefordra dem till din nya mailadress.
    Du kan även lägga in en funktion i din gamla hotmail om att skicka vidare alla nya mail som kommer in till din nya adress.

  • Utomlands 2008
    propp skrev 2008-06-07 22:19:50 följande:
    oki...jag har en yahoo-mail och den raderas aldrig...
    Inte? Det gjorde min som jag slutade använda 2004... Man måste vara inne var fjärde månad för att hålla det aktivt.

    Detta meddelandet får jag numera upp när jag vill logga in:
    Varför är mitt konto inaktivt?
    Yahoo! E-post har inaktiverat ditt e-postkonto på grund av följande:

    Du har inte loggat in på ditt e-postkonto under de senaste fyra månaderna eller
    Du har begärt att Yahoo! E-post ska inaktivera ditt konto.
    Vad betyder detta?
    Alla e-postmeddelanden, mappar, bilagor och inställningar har tagits bort och kan inte återställas.
    Alla meddelanden som skickas till XXXXXXXX@yahoo.se returneras till avsändaren.
    Du kan fortfarande använda ditt Yahoo!-ID för att använda andra registrerade tjänster hos Yahoo!.
  • propp

    Aha...ojdå...då har jag väl tydligen lyckats varit inne på min gamla mail oftare en än så...bra att veta...för jag vill fortfarande ha kvar de gamla mailen som finns där...och likadant med den adressen jag har nu...ooops....

  • gustafmatilda

    Vet inte om det går med hotmail, men på Gmail gjorde jag så att de mail som kommer till min gamla mail vidarebefordrar jag till min nya. Visst får man kopiera kontakterna, men det är inte så farligt med det. Och det gamla kontot kan man såklart fortsätta ha kvar. Logga bara in nån gång ibland så att de inte stänger ner kontot, vet att hotmail gör/gjorde det innan.

Svar på tråden Hur byter man sin hotmail-adress??