• sbarlin78

TRÖTT pa andras asikter om MITT bröllop

Är sa irriterad!
    Igar satt jag med ett par tjejkompisar som fragade mig hur jag vill ha mitt bröllop varpa jag förklarade att jag vill ha ett "litet" bröllop med bara de närmaste ca 50 absolut maximalt 70 gäster.
    Varpa en av tjejerna som gifte sig förra aret kände sig extremt pahoppad da hon haft 200 gäster pa sitt bröllop.
    Hon menade att jag syftat pa deras bröllop när jag sagt att jag bara ville bjuda in de närmaste och att deras 200 gäster minsann var de närmaste....

Blir sa trött!!! Kan jag fa ha mitt bröllop och välja hur jag vill ha det utan att andra ska behöva försvara sina bröllop!!!

Tror jag har varit pa ca 20 bröllop och alla har varit underbara men inget av bröllopen har varit exakt sasom jag vill ha det!

Suck

• Svar på tråden TRÖTT pa andras asikter om MITT bröllop
  • Stockholm09

Antalet gäster på intimt bröllop kan ju variera då beroende på släkt ;) Vi har en stor släkt på båda sidor så bara närmaste för oss (släkten) blir 1000 pers. Sen på det närmaste vänner så är vi uppe i 120. Så är ju så olika :)

Finns ju de där båda är ensambarn till ensambarn och släkten blir kanske 10 pers :)

Du avgör ju hur DITT och DIN MANS bröllopet ska vara. Är er dag och ert bröllop :) Säg ifrån!

• 20talsbruden

Man får försöka stå på sig!! Dessutom tycker jag inte det låter som ni ska ha ett jättelitet bröllop, så det var konstigt att hon reagerade så. Jag försöker tänka att den här dagen får VI ( jag och blivande maken) bestämma helt och hållet över. Det är vi som gifter oss, det är våra pengar etc...Alla andra får bestämma över sina dagar Sen får väl de inbjudna avgöra om de vill komma eller inte, det kan vi ju inte styra över

• Bröllopsyra2010

Varför bry sig om andras åsikter. Det är eran dag. Lycka till!

• dfk

Förstår att du blir irriterad, tyvärr är det något som händer hos många när man kommer in på samtal om bröllop... En del tar saker o ting jättepersonligt och det är ju tråkigt att hon tar det så din kompis.
    Som sagt försök att inte låta dig bli övertrampad på alla komentarer, för det kan komma de märkligaste reaktionerna hos omgivningen. Jag tycker inte heller att ert bröllop mellan 50-70 personer är jättelitet! Vi var 30 personer med bara de närmaste... Vad kallas ett sånt bröllop?
    Nej fortsätt att planera och försök att inte sådant här låta påverka dig för mycket. Om ni hamnar i något liknande samtal tror jag att du helt enkelt får säga att du tycker att det känns jobbigt över att dina kompisar känner sig påhoppade pga av hur du vill ha ditt bröllop. Att du gärna vill dela med dig av dina känslor och planer kring bröllopet, men att du känner att du inte kan det då det blir såhär tråkigt!
    Man ska väl respektera varandra!

• hungran79

vi ska ha 55 personer på vårat bröllop och en av mina systrar tyckte det var många.

• sokkerstruten

Jag förstår att du blev irreterad!
    Jag är trött på männior eller en speciell männiksa faktisk, en kompis som alltid har negativa komentarer om allt gällande allas val i livet. Om kompisar som skaffar barn, om att jag och min kille flyttade ihop efter ett halvår "gör nu inget misstag, säger hon" eller när man berättar att vi jag och min sambo har börjat prata bröllop. "Va, redan, men snälla lilla du ni har ju bara vart i hop si och så länge!" jämt, det går slår aldrig fel, det är nästan så att man bävar att skicka ut inbjudningskort till henne, för man vill inte höra dom tråkiga och negativa kometarerna.

Det roliga är att hon själv inte har ett bra förhållande, gjort slut miljoner gånger, han behandlar henne som skit... och hon kommer jämt och vill prata om deras problem i förhållandet!

Antar att andra har det hon inte har...

• Kärlek ger näring åt själen

Sokkerstruten det låter mer som avundsjuka än något annat..

Ett tips till ts är att du förklarar för henne " Visst att ha 200 gäster var perfekt för dig, men 55-70 pers är lagom för oss. Alla är vi olika och känner att vi vill hellre ha ett bröllop med mindre gäster för det passar oss. Det innebär inte att det är fel att ha många gäster. Och att vi är alla olika och känner olika inför bröllop och hur många man vill bjuda och hur mycket pengar man vill lägga".

Jag kan mycket väl förstå att du är förbannad på henne.

Jag mötte av reaktioner som "VA ska ni gifta er???? Har ni råd med det?" eller av min morbror " Va? är hon gravid??? varpå min mormor svarade "nej det är hon inte" " Jaha då blir det dyrt för hennes mamma"
    det får mig att undra varför folk genast tar förgivet att man ska ha bröllopet betalat. Så jag berätta för mormor att vi har inte tagit emot en enda krona till bröllopet utan har sparat ihop allting själva. Blev så ledsen. Förstår inte varför folk ska bli så fruktansvärt elaka när det kommer till en sådna lycklig dag.

• sbarlin78

Tack för alla svar!
    Da är jag inte helt ensam om att ha sadana kompisar...

Jag har förklarat för henne att jag tyckte hennes bröllop var perfekt- men att vi vill ha ett mindre bröllop.
    Jag förstar bara inte att om man själv har haft ett perfekt bröllop att man da kan känna sig pahoppad för att nagon vill göra bröllopet pa ett annat sätt?

Det hon blev pahoppad av var nog att jag sa att om man bjuder in 200 gäster sa tror jag nog att man skulle kunna "gradera" gästerna- dvs gäster som man absolut vill ska komma, dvs de närmaste och sadana man gärna vill ska komma. Men hon menade att det kunde inte hon göra för att alla gästerna som kom var de närmaste vännerna. Varpa jag förklarade att det är ju jättebra för henne att hon har 200 jättenära vänner- men att jag nog kan gradera upp vännerna och bara bjuda in till 50 gäster.

konstigt alltihop- varför ta det personligt om nagon vill göra bröllopet pa ett annat sätt.....

• Kärlek ger näring åt själen

sbarlin78

hmm låter nästan som om hon ångrar sig att hon hade såå många gäster och hade kanske hellre velat ha det mindre..

Om jag hade tyckt att det var för lite folk så hade jag nog hållt tyst om det. Menar så länge ni känner att det är perfekt för ER..
    Undrar vad hon hade sagt om vårt bröllop då.. vi kommer att vara runt 20 pers... Menar det handlar ju egentligen inte om hur många gäster det kommer utan att de som kommer känner sig hedrade och att ni själva väljer vem ni vill ska dela er stora dag med. För mig så känns det bättre med ett litet bröllop än ett sort då man ofta inte hinner med att prata med alla.. Men jag klankar inte ner på dem som har det stort

Svar på tråden TRÖTT pa andras asikter om MITT bröllop