• SplusP

Brev från toastmadame

Hej alla!
    Jag har fått äran att vara toastmadame på min brors bröllop nu i sommar. Tänka skicka ut ett brev till alla gäster där jag presenterar mig och skriva att de gärna får höra av sig om de vill hålla tal samt lämna mina kontaktuppgifter. Är det något mer som hade varit bra att få med i brevet? Har ni tips på hur jag kan formulera det? Hoppas ni får en bra dag =)

• Svar på tråden Brev från toastmadame
  • förväntansfullbrud

Står det inte i inbjudan eller på nåt infoblad/hemsida att du är toastmadame med ditt nr eller mailadress?

• SplusP

Nä det gör inte det tyvärr så i stället för att de som vill hålla ett tal ska fråga brudparet efter mitt telefonnummer (och därmed eventuellt förstöra en överrsakning)tänkte jag skicka ut ett brev till dem som tackat ja

• ToastmasterMarie

Hej!

Jag kommer vara toastmaster på en av mina bästa vänninors bröllop, har du fått några bra tips här?

• SplusP

Hej Marie!
    Det är tyvärr ont om det. Men jag har hittat en del genom att läsa i gamla trådar som skrivits =)

• matildaochniklas

Va smart av dig!
    Du kan väl skriva nåt i stil med att: för att brudparet inte ska veta om allt som ska hända på festen så tänkte jag presentera mig....... mig kan ni prata med om allt som gäller festen, det stannar hos mig.. tillsammans hoppas jag att vi kan göra detta till en oförglömlig fest för brudparet

ähh, jag är verkligen inte bra på sånt här.. men nåt sånt kanske

Svar på tråden Brev från toastmadame