• mosklubba

Min goa lilla mamma

Kära nån idag fick jag reda på att min gamla mor som är pensionerad deltidsarbetare har betalat min klänning!

Min kära lilla mamma, vad säger man? Hon har varit och delbetalat den i omgångar. Den kostade 2700 och idag berättade hon att betalat sista omgången. I 4 månader har hon sparat för att kunna lägga ut till min klänning. Jag började gråta när hon berättade.
    Har ni kloka människor nåt tips på hur jag kan visa min uppskattning?

• Svar på tråden Min goa lilla mamma
  • AnnaochHenrik

Ojojoj, det är nästan så att JAG börjar gråta... Så fint gjort av henne!
    Bjud ut henne på middag kanske? Eller köp en fin blombukett bara? Hon förstår nog att du är glad och tacksam, det behövs inga stora gester...

• Semesterbruden

Jag tror nog att hon förstår, annars skulle hon inte göra en sån fin sak för dig =)
    Men jag förstår att du vill visa uppskattningen !
    Ta med henne ut och ät en mysig lunch och bara mys ni två, det tror jag att hon uppskattar - tid med den hon älskar!
    Sen kan du givetvis köpa fina blommor eller göra något mer speciellt, men det behövs nog inte.

Gullig mamma du har !

• Semesterbruden

Ha, vi skrev nästan samma sak =)

• EnaOline

å så vackert! Önskar att jag också hade en sån mamma! Min mamma har jag inte träffat på 5-6 år... Lyckost dig! Ta vara på er relation! Blir så glad för din skull! *kram*

• AnnaochHenrik
    Semesterbruden skrev 2008-06-03 18:53:02 följande:
    Ha, vi skrev nästan samma sak =)
    Ja, vi tänkte rätt lika
  • Aleta

Som Semesterbruden skrev: Tid är det finaste du kan ge tillbaka. Att hon får vara med sin dotter helt enkelt.
    Så himla gullig hon är, din mamma!

• Masha

En fin gest är ju att ta en blomma ur brudbuketten och lämna över till mamma när man vandrar altargången upp/ner. Det är kanske inte så unikt men värmer säkert hjärtat hos mamma.

• esset50

Mamma svarade en gång på frågan om hur man någonsin skulle kunna återgälda allt:
    - Det kan du inte, men du kan göra detsamma för dina barn/någon annan som betyder allt för dej.

Var glad för din mammas skull. Och för din egen

• HurraViSkaGiftaOss

Jag tycker Mashas tips var det bästa. Får tårar i ögonen när jag ser det.
    Skulle jag vilja göra för min mamma med.

• T3ZZ

ÅÅ, så fint det lät med att lämna över en blomma från brudbuketten till sin mamma. Börjar nästan gråta.
    Mosklubba, gulli mor du har =)

• matildaochniklas

Säg till din mamma att du älskar henne och det inte bara för att hon hjälper dig ekonomiskt, (jag antar att det inte är pengarna du är glad över utan att hon gjort en fin sak för dig) det tror jag värmer ett mammahjärta!

Svar på tråden Min goa lilla mamma