• Malaki

När är bästa tiden att fota?

Hejsan,
    Har ett logistiskt och ekonomiskt problem ;)

Vi gifter oss 12.20 och har tidigare tänkt att fotografera oss mellan välkomstskålen och middagen. Nu har vi fått tag i en fotograf som inte kan denna dag utan föreslår att vi tar det dagen innan.. Men då blir det ju en extra kostnad för smink och håruppsättning... har räknat på det och det blir ca 900 kr extra.. Vilket skulle ni gjort? Försökt hitta en annan fotograf och tagit det samma dag eller ta denna fotograf och betala nästan 1000 kr extra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-05 14:11
    Tack för alla svar ;D
    Efter mycket om och men har vi nu bokat fotograf kl.16.30 bröllopsdagen. Det blir den fotograf som vi tänkt från början, kunde lite senare samma dag.
    Anledningen till att det inte blev fredagen var:
    a) tidsaspekten - skulle ta oss 6h för sminkning,håruppsättning, bilfärd, fotografering..
    b) rädsla för att få fläckar på klänningen och för att inte brudbuketten klarar det

• Svar på tråden När är bästa tiden att fota?
  • tolonta

Hitta en annan fotograf och ta det samma dag, tycker jag. Det är svårt att få hår och sminkning att vara exakt lika. Och känslan är nog ännu svårare att få rätt. Dagen innan är inte samma sak som bröllopsdagen, och det kanske syns i ansiktsuttryck m.m... Och som sagt, känslan...

• Little Nikki

Eller så ber du om 1000 spänn rabatt hos fotografen och får TVÅ dagar med "pampering" hos frissan.... hehehe....

Att få in ett extra bröllop en fredag är ju såklart attraktivt
    för fotografer då man antagligen inte får en ny förfrågan på ett bröllop på en fredag. Tror säkert att din fotograf hellre tar jobbet för 1000:- spänn mindre och får in ett jobb den dagen än att inte få in ett jobb alls.

Är det en duktig fotograf så kommer ni ha kul och jag har svårt
    att tro att man kan se skillnaden i ansiktsutryck på hur kärleksfull man e från en vanlig dag till bröllopsdagen.

Jag tog en del av mina bröllopsbilder på en onsdag och dom e helt klart några av mina favoriter.

900:- för hår å smink lät billigt! Grattis!

Hoppas det löser sig oavsett hur ni gör!

• EnaOline

jag skulle nog aldrig gå med på det, jag vill nog hellre fotograferas på min bröllopsdag och se natt behöva göra uppsättning ,sminkning osv. njae! det finns säkert andra duktiga fotografer?

• Winkeli

Helt klart att du ska fotas på den stora dagen!!! Är ju en del av hela grejen tycker då jag!

Kolla upp om du hittar en annan fotograf! :)

• Princess Nightingale

Jag hade velat haft fotograf samma dag MEN visst finns det fordelar med att inte kanna sig lika stressad pa Bdagen men a andra sidan behover man att kladerna INTE smuttsas ned.
    Mkt att tanka pa, lycka till :)

• SnartJohanson

samma dag för det är ju era bröllopsdag den dagen ch inte dan innan...hitta en annan e mitt råd

• Lucia05

Självklart ska ni fotograferas samma dag som vigseln!

• matteve

Man fotograferas ju för att föreviga sin stora dag! Så självklart ska ni fotas på er bröllopsdag

• signaoturen

i fotografens arvode ingår att nästan alla bröllop är på obekväm arbetstid så därför är det berättigat med ett avdrag på runt 25% om fotograferingen sker en vardag

• Lavendelflickan

varför inte fotografering innan vigseln. mellan kl. 10,50-11,50.

Svar på tråden När är bästa tiden att fota?