• Kimmy

Det här kommer aldrig att gå...

Vi gifter oss om mindre än 2 veckor och jag har först nu börjat stå i mina skor lite längre än några minuter åt gången (dumt! jag vet...)
    nå jag kom fram till idag att det här kommer aldrig att gå eftersom vi ska ha dop i samband med bröllopet så hamnar jag att stå i dom j*kla skorna i en hel timme i kyrkan!!

Jag är inte längre van med högklackat och mina fötter känns "trötta" redan efter några minuter, ska stå i en stekhet kyrka i en timme i de skorna, oj jisses

Eftersom min M2B e mycket längre än mig så blev ju klackarna lite högre än vad jag hade velat ha (och priset hade en STOR del med valet att göra) klänningen är uppfållad efter som skorna och jag har inte råd att köpa nya nu fast jag helst skulle vilja ha gympadojor under klänningen...

Får ju dock som tur e inte skavsår av dom eller nåt sånt, GÅ i dom kan jag göra, men att stå i dom??? DET är femtio gånger svårare har jag märkt.

Hur gör ni? eller hur har dett gått för er med skor??

• Svar på tråden Det här kommer aldrig att gå...
  • grabbarna

det finns ju sådana här gelekuddar tror det är från scholls som heter party feet eller nåt sånt som ska vara sköna att ha i skorna och mildra den här brännande känslan man fort får..hur det ska gå för tårna är ju en annan fråga

• Zozo

Byt skor! Att ha ont i fötterna är det värsta som finns och det SYNS pa dig om du har ont. Du vill inte tänka pa dina fötter just da. För mig har det inte mycket med klackhöjden att göra om skorna är sköna eller inte, utan det är hur skon är gjord.
    Testa kanske att ga in dem sa ofta som möjligt och ev med kuddar i som sagt ovan. Men börja titta efter andra skor.

• Visa08

Oj det låter inte kul. Jag fick tipset av min sömmerska att jag skulle ta ljusa/beiga ankelstrumpor i nylon och fukta dem för att sedan sätta på skorna och gå runt och stå ett tag. Man kan göra så flera gånger om skorna är hårda. Själv köpte jag dansskor typ "ballroom" dansskor av märket Diamant i benvit satin och de var supersköna och billigare än de flesta brudskor. Klacken var drygt 6cm. Hur hög klack har du på skorna?

• Kimmy

Grabbarna: Tack ska du ha!! jag ska definitivt testa ditt förslag. funkar inte det så måste jag väl köpa nya skor, å vad man kan vara blind för saker ibland, billit e oftast inte bra...

• Sarah81

Antingen fortsätter du stt gå i dem för att härda fötterna +att gelé kuddar är helt fantastiska. De har gjort underverk för mig.
     Annars har du inget val än agtt köpa ett par nya lägre men även de kan ju behövas gå in.
     Ett annat alternativ att du köper att par skor med kilklack då blir skon stabilare och foten får vila på ett annat sätt och du får samtidigt behålla höjden på klacken...

• Mikabella

Som sagt Prt feets kan ju vara en lösning. köp hela inlägget i såfall. Jag är en liten kortis som är van att gå i höga klackar...gärna 8 cm o högre Ett tips nästan gång är att köpa skor som är helt i äkta skinn...iaf invändigt. Mycket bekämmare. En lite bredare klack eller kilklack är ju oxå en bra lösning. Håller mina tummar på att det ska gå vägen för dig!! Känner du att det inte kommer gå ta med ett extra par...Kanske har du någon sko hemma som kan åka på lite senare å kvällen när ingen tänker på vad du har för skor?

• Kimmy

Ska in till stan på Lördag och med syrran i släptåg ska vi på kudd och sko jakt!
    vet inte riktit hur hög klack dom har (ingen aning varifrån man mäter) men bild finns i mitt bildgalleri!

finns det nån regel som säger att man INTE får ha gympadojor då??

• grabbarna

söta skor själv har jag dom i mitt galleri dom är nog ung lika höga och jag är nog mest orolig över hur tårna ska må men jag har ett par andra jag kommer byta till senare på kvällen, dom är bruna med kilklack men jag tror inte det kommer synas under klänningen men under dansen syns dom då släpet hålls upp så då "måste" jag nog ha dom vita..

har två månader kvar och har hela tiden sagt att jag ska gå in skorna i tid, har jag börjat!? nepp men nu jäklar är det dags...

Kimmy skrev 2008-06-03 14:40:24 följande:
    Ska in till stan på Lördag och med syrran i släptåg ska vi på kudd och sko jakt! vet inte riktit hur hög klack dom har (ingen aning varifrån man mäter) men bild finns i mitt bildgalleri!finns det nån regel som säger att man INTE får ha gympadojor då??
  • Kimmy

har ett annat par som skulle funka... dom e väldigt slitna men ack så bekväma skorna syns ju inte under klänningen iallafall!

• Kimmy

Grabbarna: Jo, dax att börja gå in dom nu! man ska inte lämna allt till sista minuten som undertecknad
    Jätte fina skor!!!

• Mikabella

...strumpor i skorna!! Nylon alltså. Underlättar verkligen för fötterna. Håller blåsor, skav botta o förhindrar att man "glidande" omkring i skorna.

• tolonta
    Visa08 skrev 2008-06-03 14:34:34 följande:
    Oj det låter inte kul. Jag fick tipset av min sömmerska att jag skulle ta ljusa/beiga ankelstrumpor i nylon och fukta dem för att sedan sätta på skorna och gå runt och stå ett tag. Man kan göra så flera gånger om skorna är hårda. Själv köpte jag dansskor typ "ballroom" dansskor av märket Diamant i benvit satin och de var supersköna och billigare än de flesta brudskor. Klacken var drygt 6cm. Hur hög klack har du på skorna?
    Det låter precis som mina skor :) Och de är jättesköna. Har gått in dem med blöta sockar en dag... Ska ta en vända till med det... Plus silikoninlägg i stil med partyfeet så kommer kvällen gå galant :)
  • Lovecats

Kimmy: Servera gästerna tillräckligt med vin för att dom ska glömma att du har fötter!

Helt seriöst tror jag bara folk ser mycket av skorna när man kommer in i vigsellokalen, om ens då. Det är så många intryck för gästerna att ta in och en hel del av dem kommer inte att se mycket heller, för alla glädjetårarna

• tolonta

Måste ni stå en hel timma förresten? När jag var på bröllop så hade de ställt fram stolar där brudparet, tärnan och marskalken satt, förutom när de behövde stå upp enligt ceremonin.

Svar på tråden Det här kommer aldrig att gå...