• Valeri­e
    Äldre 14 May 23:36
    12652 visningar
    5 svar
    5
    12652

    Att trä om ett pärlhalsband!

    Jag är innehavare av ett pärlhalsband som måste träs om, det är äkta pärlor med knutar mellan varje så det är lite pilrigt, inget jag kan göra själv.

    Jarl Sandins gav mig idag ett kostnadsförslag och en omträdning av halbandet det kostar 695 kronor, ganska mycket pengar, så jag undrar om något gjort liknade arbeten någon annanstans och kommit billigare undan.
    Halsband innehåller 154 st små pärlor om det kan säga er något. Mycket tacksam för tips, det är ju många kostnader inför ett bröllop!

  • Svar på tråden Att trä om ett pärlhalsband!
  • Sydney­bruden
    Äldre 15 May 06:15
    #0

    Bara en fraga, kanske lite korkad, men varfor trar man om ett parlhalsband? Har sett det i flera tradar - ar det for att man vill ha det langre eller kortare eller helt enkelt for att traden borjar bli sliten?

    Jag fragar darfor att jag vill garna anvanda mammas parlhalsband men tyvarr ar det lite for kort (hon var mer finlemmad an jag = smalare hals...:) ) sa jag skulle behova gora det lite langre men vet inte om det gar.

  • PippiL
    Äldre 15 May 07:26
    #0

    Man trar om det for att en av tradarna (oftast dubbla av sakerhetsskal) har gatt av eller for att traden har tojt sig och blivit langre. Skall man gora det langre maste man ha flera parlor ocksa.

  • Johann­a = en lat kock
    Äldre 15 May 07:34
    #0

    de trär om pärlhalsband på de flesta guldsmeder och smyckeaffärer så ring runt och kolla.... tycker att det låter dyrt... jag betalade 200kr, på en liten butik....

  • Blivan­de Fru N
    Äldre 15 May 08:06
    #0

    Håller med Johanna= lat kock

    Jag har också trätt om mitt pärlhalsband och det skulle kosta ungefär 200 kronor.

    Som sagt ring runt och kolla.

  • Valeri­e
    Äldre 15 May 08:32
    #0

    Tack så mycket, jag ska ringa runt!
    Jag behöver trä om mitt halsband för att tråden var sliten och hade gått av. Halsbandet är tänkt att vara "something old".

Svar på tråden Att trä om ett pärlhalsband!