• Sebastiána

Trollenäs slott

Hej,

Jag funderar lite på Trollenäs slott, men det kanske är för dyrt. Å andra sidan tror jag att det blir ett litet bröllop så kanske har vi råd med det ändå.

Har någon erfarenheter av Trollenäs att dela med sig av? Hur mycket kostar det för mat/dricka/lokalhyra osv? Finns det någon mysig liten gammal kyrka i närheten?

Kram/S

• Svar på tråden Trollenäs slott
  • SnuttisSessan

Det finns ju trolleholm också :)

• anna 1976

Ett av de vackraste slotten i Skåne med underbar fin service. Inte varit på bröllop där med annan aktivitet.

• Hofsan

Jag bor bara ett par 100 meter från Trollenäs slott(Trolleholm har inga bröllopsarrangemang)

Har varit där på bröllop och det kostar 1300 kr per kuvert. Flott, god mat och allt men inte värt priset.
    Skulle istället föreslå Ellinge slott som också ligger i Eslövs kommun. Där får man supergod mat av kocken Markus Svalner och man får ta med all dricka själv! Där kostar det ca 7-800 kr/ kuvert med serveringspersonal osv(drycken inräknad också samt slottshyran på 250 kr per person)

• Hofsan

Ps Det finns kyrkor vid både Trollenäs och Ellinge slott. Det finns den stora vita Trollenäs kyrka www.eslov.se/eslovsguiden/kyrkor/trollenaskyrka.4.6c8603cb107de19ee7a800017022.html
    och så Näs kyrka(väldigt liten men söt)www.eslov.se/eslovsguiden/kyrkor/naskyrka.4.6c8603cb107de19ee7a800016982.html
    och så Västra sallerups kyrka som ligger ett par 100 meter från Ellinge slott sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4stra_Sallerups_kyrka

• ingenjörsbruden

Jag håller ju hårt på Örenässlott!!
    De har även lunch-servering så om man verkligen vill hålla nere bröllopskostnaderna så kan man ju ha ett fm bröllop med lunch på slottet....

• AhjärtarM

Om man inte är så många så kan man ju titta på Katrinetorp också (slå ordet på google).

Svar på tråden Trollenäs slott