• JSR

Indisk musik...?

Hej allihopa...försöker skrapa ihop lite bra(roliga) danslåtar?

Jag kommer inte ihåg vem det är som sjunger den där indiska låten som går på Nrj hela tiden...den är ju så dj-vla bra!!! Kom gärna med tips om andra "roliga" indiska låtar (eller andra språk)!!

kramis!!

• Svar på tråden Indisk musik...?
  • myrantennen

Jag vet att Snap gjort en låt som heter Rame och är superbra. Den finns i fyra olika versioner varav en är dansant. (tror skivan kom ut -96) Jag vet inte vilket språk som sjungs, men det låter som hindi.

• Rhoca-Jill

Jag tror du menar "Mundiya To Bach Ke" med Punjabi Mc, en skön låt med lite plingeliplong och skön bas en bit in i låten.

Leta efter "Bollywood music" så hittar du säkert en del, på www.ginza.se finns en som heter Music of Bollywood.

Kolla även efter soundtracket till filmen Monsunbröllop, den är UNDERBAR!

Bor du i Sthlm finns det mycket kul "sån musik" hos MultiKulti på Söder.

Lycka till, kul med lite knasmusik! Glöm inte lite gamla storbandsgodingar åt fastrarna och morfar!

• Rhoca-Jill

hmm, jag har svarat men det stoppades i kontrollen, kanske kommer det snart upp...

• Freja

Dr Bombay?!

:D :D :D HaHaHaHa :D :D :D

Kunde bara inte låta bli... ;)

*Samlar mig för att skriva ett mer seriöst svar*
    Ledsen att jag inte kan hjälpa, vet ingen indisk musik.

/Freja :)

• JSR

Doktor Bombay...nä inte direkt :)

Men snälla, någon måste veta vilken låt det är jag menar. Den har ju värsta beaten...och sen så låter det som att det är någon gammal gubbe som sjunger (el. rappar) i texten...PLEEEASE??

• Gudde

Kan det ev. vara från Bombay Club/Dancegrooves From India som låten kommer. Denna samling innehåller indisk musik i skön danstappning. Den kom ut i slutet av mars.

• Gudde

Du kan gå in på www.ginza. se och söka efter skivan. Däe ser du vilka låtar som finns på skivan.

• JSR

Gudde-tack ska du ha för hjälpen...jag tar hem ett par låtar nu så jag får se ifall det är vad jag söker!!!!

Muchos gracias!!!

• Gudde

Hoppas att det är det du söker.

• Lill Anna  8/7-03

Kan vara Mykej Angel, eller Panjabi MC (låten Mundian to bach ke )..

• JSR

Tack alla ännu en gång!!
    Jättebra tips och jag har hittat mer än vad jag sökte efter!!

Lillanna du hade rätt ändå, det var Panjabi MC (låten Mundian to bach ke) jag letade efter men har nu hittat mkt mer tack vare Gudde!!

Nu vet jag vad våra bröllopsgäster ska festa loss med för musik..

• Loella

Du verkar redan hittat det du sökte, men här kommer ett tips iallafall.
    Gå in på indiska.com för där kan man lyssna på några låtar på Rai Rai Radio.

• Rhoca-Jill

De stoppar verkligen alla mina inlägg. Vet inte vad jag gör för fel, men maila mig så kan jag skicka fler tips!

petra@bwwwe.net

• labello

Indiska har ju bra samlings skivor av indiska låtar. Sen kan du även söka på antigen indisk eller bollywood på någon hub med mp3 låtar så bör du få rätt många träffar!!

• Rhoca-Jill

Spana in soundtracket till filmen Monsunbröllop. Det är suveränt bra!

Skivaffären Multikulti på Söder i Sthlm har massor med kul indisk musik. Ligger på en tvärgata t Götgatan, nära Slussen.

Svar på tråden Indisk musik...?