Tillbaka från bröllopsresan till Venedig
Så var man tillbaka från drömresan och vad får Venedig för betyg?
10!!! och jag vill bara tillbaka, NU genast!
Det började med att vi höll på att missa flyget helt och hållet. Kom 3 minuter innan gaten stängdes med andan i halsen och lite "laglydig" bilkörning bakom oss. Pust! Resan tog ett tag och sedan tog bussturen ett tag men till slut var vi framme och det märkliga är att så fort man steg ur bussen så kändes det verkligen magiskt. Jag skojar inte, vi kollade på varandra liksom för att försäkra oss om att vi inte drömde. Jag vet inte men vi blev sålda och då hade vi inte ens kommit från busshållplatsen. Oj, för att detta inte ska bl en för lång historia så gick vi till hotellet, över broar, många broar och chackade in. Sedan gick vi ut i den ljumma Venedig natten och satte oss på en restaurang och tog en pizza och lite vin. Därefter gick vi till hotellet för klockan var väldigt mycket .
Dagen efter åkte vi ut till grannön Lido och gick och åt och var till den 2 mil långa sandstranden och till några små fiskebyar = mysigt och lugnt. På kvällen var det en ny restaurang och mer vin
Oj, dettta kan bli långt jag snabbar på. Vi har nog sett allt en turist ska se såsom Markusplatsen, Dodgepalatset, Peggy museumet, Cafe Florian (där en kaffe kostar 80 kr och en glassboll kostar 110 kr och jag skämtar inte), varit på teater, varit till Murano dfär de tillverkar de vackra glasen och til Burano med världens godaste Pasta alla frutti di mare = MUMS! Osv..... helt enkelt underbart och helt klart MYCKET dyrare än vad man ens kunde fantisera = SUCK!
Om ni åker till Venedig, be att få kolla på kvittot för ibland blir det liksom lite saker tillplockade som inte ens var ert och pasta är en förrätt och inte ett huvudmål, dvs minimal portion och de är inte lika serviceminded som amerikaner och engelsmän det är säkert, men ändå FANTASTISKT!! och så vill man lära sig språket för alla kan inte engelska