• KIKKIHOLMBLAD

Annons i tidning samma dag som vigsel

Satt just och bläddrade igenom GP och eftersom vi gifter oss om 2 veckor kollar man ju de sidorna lite extra.

Har noterat att vissa brudpar annonserar/informerar om sin vigsel samma dag (eller dagarna innan) och jag undrar då varför man gör det?

Ingen kritik utan är rent nyfiken.

• Svar på tråden Annons i tidning samma dag som vigsel
  • Vi2alltid

kanske för att de som inte är inbjudna till fest efteråt ändå gärna vill komma till kyrkan och se själva vigseln?
    det är det jag skulle kunna komma på iaf...

• jennieoper

Vi har tänkt att göra det för att vänner (t.ex från skolan osv)ska ha möjlighet att komma o titta om de vill...
    och andra intresserade...
    Hade jag vetat om att en klasskamrat som jag stod väldigt nära förr skulle ha gift sig i en närliggande kyrka skulle jag med vilja gå...

Likaså mina arbetskamrater frågar när vigseln är...de är intresserade av att komma...även om de inte är bjudna på festen vill de väl komma och önska oss lycka till

Bara lite nyfiken...
    Vad står det i de där annonserna?
    Behöver tips tills vi själv ska sätta ut en

• Ab fab

Vi annonserade torsdagen före vårt bröllop. Såg det som ett välkommen att vara med på vigseln- annons om man säger så.

Det har varit väldigt vanligt att göra så men det känns som det blivit ovanligare på senare tid.

• The Bumblebee

Vet inte hur man tänker när man lägger in annonsen samma dag som vigseln - för då kan det ju vara svårt att planera in den som "objuden" gäst.

1-2 veckor innan verkar vara det vanligaste här där jag bor. Vi valde att sätta in annonsen lördagen innan vigseln. Det är vanligare med såna här annonser i mindre dagstidningar och utanför storstäderna.

• Sagesse

För mig är det där lite en fråga om kulturen där man bor. I småstaden där jag är uppväxt fungerar en annons samma dag lite som "jaså, så de gifter sig nu" i byskvallret, och för den som har planerat att gå så blir det en påminnelse om tid och plats.
    I anonyma storstäder känns det däremot helt överflödigt.

• gustafmatilda

Just det, det har jag inte ens funderat övet: bör man sätta in en annons kanske? Usch inte ännu en sak...

Svar på tråden Annons i tidning samma dag som vigsel