• kikkan85

Mauritius- kan någon berätta hur det är!?!?!!

Är det någon som har varit på ön? Vi har tänkt åka dit under vår smekmånad men vill ha mer info. Tex vad kostar saker där, mat osv. Finns där saker att göra eller man BARA relaxar??

Tacksam för svar!! Ni får även nämna något annat resemål om ni vet något =)

• Svar på tråden Mauritius- kan någon berätta hur det är!?!?!!
  • hannapanna2008

puffar för denna tråd.
    Vi ska oxå åka till Mauritius, januari 2009.

• Canta

Vi ska me dit. Det ska tydligen vara en helt fantastisk ö. Som jag har förstått är det inte så dyrt där.

• lillP

jag har varit där! Det var iofs över nyår 97/98, så det är ju ett tag sedan. Men det var fantastiskt!! Det är verkligen paradiset. Då hade det inte regnat på 3mån men det var ändå grönt och frodigt överallt. Vi bodde i Quatre Born, tyckte det fungerade jättebra trots att man fick ta sig med buss till stränderna. Då var allt jättebilligt, både mat och saker, bortsett från importerade märkeskläder som tex Diesel. Flera märken har sin tillverkning där och det är mycket billgare att köpa där än här. Maten var god, människorna trevliga. Inga farliga/giftiga djur på ön. Inga hajar att oroa sig över eftersom hela ön omringas av korallrev.

Jag vill verkligen tillbaka dit! Har inte råd med bröllopsresa direkt utan får ta det på 1årsdagen istället.

Svar på tråden Mauritius- kan någon berätta hur det är!?!?!!