Kiwi - kärnfrukt
Vi tänkte ha kiwi i vår dessert... men vi har några som meddelat att de är kärnfruktsallergiker... är kiwi en kärnfrukt (undrar en är novis inom matlagning).
Vi tänkte ha kiwi i vår dessert... men vi har några som meddelat att de är kärnfruktsallergiker... är kiwi en kärnfrukt (undrar en är novis inom matlagning).
Min sambo kan äta kiwi, han är kärnfrukts- och nötallergiker.
Äpple, Päron, Körsbär, Plommon, Nektariner äter han bara tilllagat.
Hej AnnaPanna,
jag tycker du skall höra med någon allergiexpert om kiwi tillhör "kärnfrukter", förresten vilken frukt har inte kärnor . Kiwi en frukt många är känsliga mot, men jag har inte hört att det är samma typ av känslighet som mot äpple. Kanske har allergiförbundet någon hemsida!
Min sambo är kärnfrukts- och nötallergiker och kan inte äta kiwi! Bäst är väl att höra med de som har allergikerna om de tål kiwi.
Det enklaste är kanske att fråga den allergiske gästen?
Det verkar inte finnas ett svar på frågan.... så jag har nu ställt frågan till gästerna med allerigerna - vi vill ju inte ha ambulansen på besök under middagen!
Tack för hjälpen!
be att få en lista över de frukter de är allergiska mot... det kan ju fatkiskt skilja en hel del mellan olika personer även om de på pappret har samma namn på allergin