• Mia Sollentuna

Bra sömmerska Stockholm, kan du tipsa mig?

Så var det bestämt, den 13 december blir jag FRU! Då jag inte har hittat någon klänning som faller mig i smaken funderar jag på att sy upp min drömklänning...

Vill gärna höra hos vem du sydde upp din klänning och vad det kostade!

Vill du inte lämna ut uppgifterna i forumet får du gärna maila mig på miasandman@hotmail.com

Tack!

• Svar på tråden Bra sömmerska Stockholm, kan du tipsa mig?
  • 20080802

Min klänning är inte färdig än men sömmerskan är toppen: Caroline på Ateljé Stass www.ateljestass.se Rekommenderas varmt!

Hon har sagt att min klänning kommer kosta ca 3000kr i arbete plus material. Mitt tyg är dyrt så jag räknar med material för ca 4000kr. Klänningen är enkel A-linjemodell med bara axlar och ett mkt kort släp.

• Mia Sollentuna

Tack!!! Jag vill också ha en A-linjeformad klänning med ett riktigt fin tyg... Funderar på böljande chiffong... Låter ju inte alls farligt med 7000:- för hela klänningen!

Ritar de upp klänningen helt efter dina önskemål eller har de mönster som man får titta på?

• 20080802

Jag hade en ganska klar bild av vad jag ville ha och då skissade hon utifrån det. Det är en enkel modell så det var ganska enkelt. Vill dock reservera mig för priser för det beror nog mycket på vilka detaljer man vill ha.

Ni kan förresten titta på den halvfärdiga klänningen i mitt galleri. Varning! Ingen ordinär brudklänning!

• Mia Sollentuna

Vilken fint tyg... det blir en riktigt unik klänning!

Fler som har tips på sömmerskor eller syr själv?

• Sommargrönt

Jag kan inte tipsa om sömmerska, men hjälpa till med prisläget. Min sömmerska tar 5000 kr i arbete ungefär. Och tyget kostade inte så mycket, är duchesse tyg, ca 1500 kr. Så har jag en rätt avancerad brodyr på som jag fått lämna in på maskinbrodyr, det kostar 2000 kr. Så min slutar på 8500 kr. Är inte klar än dock men jag är så nöjd och glad att jag valde att göra det hos sömmerska. Många klänningar ligger redan i den prisklassen och måste ändå ändras lite hos sömmerskan. Nu blir utseendet precis som jag vill och sömmerskan syr så modellen sitter perfekt på mig. Det är värt det! Men hitta en sömmerska/skräddare som det känns bra med, annars kommer du bara oroa dig hela tiden...

• Augustibruden 2008

Jag syr oxå upp klänning hos Caroline på Atelje Stass.
    Hon har sytt klänning till mig förrut, såååå nöjd!!!!

Svar på tråden Bra sömmerska Stockholm, kan du tipsa mig?