• rosie101

    Längre än sin m2b...

    Nån mer här som är längre än sina karlar? Verkar ovanligt och det kommer säkert se jättekonstigt ut när vi ska dansa då jag är hela 14!!!!cm längre än min älskade...

    Är bara lite nyfiken om det kan finnas fler...så man inte känner sig så ensam...

  • Svar på tråden Längre än sin m2b...
  • Aleta

    Inte jag men farmor och farfar. Farmor sitter på alla brudkorten
    Min släkting som gifte sig i höstas, hon hade ballerinaskor för att inte öka på skillnaden.
    Min kompis som ändå hade högklackat, så att det blev ännu större skillnad, för att både hon och blivande maken tyckte det var snygga skor.
    Jag tycker inte att du ska känna dig ensam, de finns därute och de var supersnygga brudar och vackra brudpar ihop, jag lovar!

  • Emmmmm

    hej jo så är det för oss också, fast inte så mkt. jag är 188 cm lång o min sambo ''bara'' 185 cm. jag ska ha låga skor då vi gifter oss :)

  • patti87

    jag är 1,71 och min sambo är 1,78 , har nästan alltid högklackade skor...och han verkligen älskar det :) men jag kan känna ooo nej nu är jag kanske längre än honom...fast egentligen är det kanske bara 1 cm om ens det...hehe till bröllopet kommer jag ha 5 cm klck och det blir så att jag nästan kommer o vara lika lång som han...det spelar verkligen ingen roll:)

  • Garonne

    Jag är ca två centimeter längre än min sambo, så det stör inte. Jag kommer dock ha lågklackat... Min syster är ganska mycket längre än sin kille, hon är 187 cm, men så snygg och bekväm med sin längd, så ingen tänker någonsin på det!

  • Nice08

    Jag fick precis hem mina ballerina med posten idag. Älskar dom. :)

    Är nog 10 cm längre än min älskling.. Känner mig som en jätte brevid honom när jag har klack på.. :)

  • rosie101

    Skönt att höra att det finns fler....vet att det inte spelar nån roll men visst tittar folk kanske lite extra om bruden är mkt längre än mannen.
    Vi tänker ju inte på det hemmavid.
    Har också "platta" brudskor fast de bygger ju ändå 1-2 cm på höjden, fast han har ju också skor på sig

    Saken är ju inte bättre av att han är normalsmal och jag är överviktig. Fast jag har ju iaf lyckats bli av med 15 kg nu innan bröllopet...men än finns det att ta av sas.

  • misstrixie

    Jag tycker det är jättesnyggt med långa, stora kvinnor som utstrålar självförtroende och trivs med sig själva. Det ser elegant och vackert ut på något sätt. Du kommer att vara jättefin och det kommer inte att se konstigt ut.

  • Tooticki

    jag är längre än min man, och jag trivs med det. Tycker om min längd, skulle aldrig skämmas för det. Skillnaden mellan oss är bara 2 cm men jag hade ett par cm klack på bröllopet.

  • 20080301

    Jag är 3 cm längre än min man och på vår bröllopsdag hade jag kängor med nästan 10 cm klack

  • marjame

    Jag och min m2b är lika långa. När vi träffades var han en smalis och jag var överviktig. Han började träna och gå upp i vikt, ca 10 kg. Och jag gick ner 20 kg. Nu känns del helt ok viktmässigt.

    På vår förlovningsfest hade jag på mig 1,5 cm höga skor och m2b hade på sig skor (de har ju också klack) men inlägg i. Han köpte inlägg som han hade i skorna för att bli lite längre. Tanken var att han bara skulle ha dem till fotona, men så glömde han av dem och hade dem hela festen. Nu i efterhand när man nämner våra "längdproblem", så blir folk förvirrade och hänvisar till förlovningen där killen såg längre ut =)

  • misstrixie
    rosie101 skrev 2008-05-27 10:07:21 följande:
    Saken är ju inte bättre av att han är normalsmal och jag är överviktig. Fast jag har ju iaf lyckats bli av med 15 kg nu innan bröllopet...men än finns det att ta av sas.
    Grattis till viktnedgången förresten, vet hur kämpigt det är så du måste ha varit jätteduktig!
  • Celeste97

    Är ca 6 cm längre än M2B och kommer ha klack på skorna för att han älskar det... That's all that matters...

  • Astrogirl

    Du är absolut inte ensam om att vara längre än din blivande man.
    Jag är 179 och min blivande man är 172, så jag är sju centimeter längre.

    Jag kommer antagligen ha skor med klack då vi gifter oss, har inte riktigt kommit så långt i planerna än så att jag vet vilka skor jag ska ha men jag använder skor som jag gillar i vanliga fall vare sig det är med klack eller utan.

Svar på tråden Längre än sin m2b...