• Mrs Van Derkam­p
    Äldre 26 May 19:18
    42201 visningar
    7 svar
    7
    42201

    Vad kostar Pronovias brudklänningar?

    Hej!
    Jag undrar vad pronovias brudklänningar kostar och vart man kan få tag på dom i sverige?

  • Svar på tråden Vad kostar Pronovias brudklänningar?
  • Juliaz­zb25
    Äldre 26 May 19:33
    #1

    min kostade 15.000 sek

    jag såg den i pronovias katalog i en bröllopsbutik och det var därifrån jag beställde min.

    Det tog 7 månader innan den kom.

    Pronovias klänningar kostar allt mellan 12.000 och uppåt...
    har inte sett billigare...

    Bilder finns i min bildgalleri om du vill se

  • Lily Rose
    Äldre 26 May 19:39
    #2

    Hej,

    Pronovias klänningar kostar från ungefär £800, runt 10.000 kronor, för en slimline klänning till £3000-4000 för de broderade/med spets.

    Tror det varierar beroende på var man köper, tydligen är det väldigt mycket billigare att köpa dem i Spanien (ursprungslandet). Kanske är värt en weekend resa dit och få sig ett bargain.

  • fiapal­le
    Äldre 26 May 19:59
    #3

    Har själv kollat upp priser på pronovias i spanien, men det är så nära som på pricken samma pris som hemma i Sverige, tyvärr!

  • 26maj2­007
    Äldre 29 May 09:40
    #4

    om man kan tänka sig Atelier Diagaonal eller La Sposa som tillhör Pronovias så är nog Atelje MB i vinslöv fortfarande billigast i sverige.

    När jag kolla spetsbolero till min AD klänning så var det dyrare i Spanien än här i sverige. 5000:- i Spanien och 4000:- här hemma.

  • Zozo
    Äldre 29 May 09:44
    #5

    Min AD kostade ca 7000 i Sverige (och det var det billigaste jag hittade och da kollade jag Danmark, Frankrike och Spanien; jag köpte hos Ateljé MB, jag med)
    Men AD är ju inte riktigt samma stil som Pronovias-linjen..

  • PYT
    Äldre 6 Jun 19:27
    #6

    Jag har en pronovias, nicole, som kostade 15.000, om du är intresserad så hör av dig=)

  • Äldre 1 Jun 10:36
    #7

    Hej, 
    Jag köpte min för 18 000 kr  hos palm design i Malmö men säljer den för 7000kr. 

Svar på tråden Vad kostar Pronovias brudklänningar?