• josphine

hur gör man med mannens förlovningsring

jag och min pojkvän ska förlova oss. jag vet redan vilken ring jag ska ha. den är i vitguld och det är ingen ring som det finns ett matchande par till. förstår ni vad jag menar.
    vad ska mannen ha för ring då? känns fel om han ska ha en slät guldring. och en i vittguld känns inte rätt. hjälp!

• Svar på tråden hur gör man med mannens förlovningsring
  • Fratris

Varför känns inte en i vitt guld rätt? När din också är i vitt guld menar jag. Och vitt guld tycker iaf JAG är snyggare på män (ser ut som silver).

• Hullda

Hej! Vi ska förlova oss på midsommarafton, och har köpt exakt likadana ringar. De är i rött OCH vitt guld, med det "vita" i mitten med pyttelite mönster på. Det var min sambo som föreslog dem! Vi ville inte ha för pråligt. Jag ville t ex inte ha någon pärla. Men samtidigt tyckte min sambo att det ju inte skulle vara "vad som helst", så det blev vg/rg med lite "mönster". HAN tycker i alla fall inte att det är "fel" med vitt guld! Och det tycker inte jag heller. Men smaken är som baken ...

• Mrs Mommy

Jag tycker att han ska välja en ring som han tycker om och vill bära varje dag. Tycker det är oviktigt om ringarna matchar huvudsaken är att man trivs med den.

Min man har en platina ringmed princesser som han stormtrivs med

• Bradshaw

Jag ska ha stenar i min förlovningsring, i rött guld. min ska ha en slät i rött guld. Men de är lika tjocka och identiska i formet så på så sätt blir det väldigt enhetligt. Ett tips kanske...
    Se på bilden i mitt galleri om du vill.

• lilla fian

Jag tycker absolut att ni ska ha ringar som hör ihop och liknar varandra. Det är ju ett bevis på att det är ni som hör ihop. Min samo ska ha en slät ring i vitt guld. Jag ska ha en liknnde fast med tre stenar i oika storlekar.

Svar på tråden hur gör man med mannens förlovningsring