• Anonym

morgongåva till honom med gravyr

Hej!

Är anonym ifall min blivande skulle läsa detta. Jag funderar på att ge honom en morgongåva som överraskning. Men vi har inte mycket pengar så det får inte vara nåt för dyrt.
    Nu är det så att han ska ta mitt efternamn och jag vill tacka honom på något sätt för detta. Därför har jag funderat på att ge honom något med hans nya namn ingraverat på. Nu vill jag ha hjälp med saker man kan ha det på och vart man kan skaffa det.

• Svar på tråden morgongåva till honom med gravyr
  • Malin W

Såg någon som skulle ge sin blivande en ny IDbricka att hänga runt halsen...
    Eller kanske en slipsnål, eller vad heter det - såndär man har på slipsen - i silver med gravyr på kan inte bli så dyrt?
    Där tog mina idéer slut...
    /Malino

• Fröken Smilla

En klockan med gravyr på baksidan!

• Fröken Smilla

Kom på en sak till men det kanske inte är så romantiskt eller passande som morgongåva men det går ju gravera nått fint på en fickplunta i silver!

• Svenskfröken

Håller helt med Fröken Smilla - en fickplunta är mycket trevligt. Jag gav det till min blivande i julklapp. på den var det ingraverat några ord som är viktiga för oss. Han blev mycekt glad!

• Frk I

Kanske kan du ge honom en skylt att sätta på dörren med ert nya namn; Fam XXX Det tycker jag är en väldigt romantisk och rar present. För att symbolisera att ni tillsammans startar er familj. Skomakaren brukar göra sådana skyltar. Om du befinner dig i en större stad finns det speciella butiker som sysslar enkom med sådant bl a en på Drottninggatan i Sthlm.

• Anna Panna

Jag tycker Malin W:s förslag är jätte bra. Min kille avskyr allt som heter smycken... jag tog ändå chansen och köpte ett sådant till honom och han tar aldrig av sig det - det är väl något manligt över det, vad vet jag?! . Jag tror att priset jag gav för en ID-brick var cirka 450 kronor inkl. garvyr.

• Anonym

En skylt till dörren var ju en gullig grej. Dock bor vi i hyreslägenhet och jag vet inte om man kan hänga nåt sånt på vår säkerhetsdörr... Har oxå tänkt lite på en id-bricka, men han har ett sånt tjock guldlänk halsband. Vet inte om man kan hänga nåt på ett sånt. Klocka vet jag att han inte vill ha nån ny så det går inte. Fickplunta är oxå ett alternativ. Han älskar whiskey så kanske en whiskeyplunta. Men vart köper man sånt och får det graverat?

• Catty

Morgongavan jag gav min man var jattesnygga och stilrena manschettknappar i silver med gravyr pa baksidan som borjade pa ena och slutade pa andra. Mkt uppskattat!

• Fröken Smilla

Fickpluntor finns både i butiker som Duka, Cervera eller Verner & Verner. Sen kan man lämna in till en guldsmed som graverar. Vissa guldaffärer har också pluntor som dom graverar på.

Svar på tråden morgongåva till honom med gravyr