• Dinförevigt

Ni som lämnar barnen hemma

Vi har beställt vår resa till Antigua där vi även tänker gifta oss. Barnen tar vi inte med oss. Nu börjar jag få panik över att borta från dem i en vecka.Kommer längta ihjäl mig o för att inte tala om det dåliga samvetet.Anledningen till att vi åker iväg är just för att göra detta själva men vi lämnar barnen hemma. Någn mer som skall göra samma?

• Svar på tråden Ni som lämnar barnen hemma
  • lillaj

Vi funderar också på barnvakt men vet inte säkert än hur det blir. I så fall åker vi en lågnweekend så det blir ju inte riktigt en hel vecka men pratar vi bröllopsresa så tror jag att barnen har det bäst hemma hos farmor eller mormor. Klart man kommer längta efter barnen

• Paeonia

Varför skulle barnen ha det bäst hemma för att det handlar om en bröllopsresa?

Jag respekterar dom som väljer att göra resan själva men varför skulle de ha det bättre bara för att det handlar om en bröllopsresa?

Vi tar med barnen och ser det som en välförtjänt och efterlängtad familjesemester Vi har inte varit utomlands sedan 2004 så vi ser fram emot lika mycket allihop.

lillaj skrev 2008-05-25 09:14:29 följande:
    Vi funderar också på barnvakt men vet inte säkert än hur det blir. I så fall åker vi en lågnweekend så det blir ju inte riktigt en hel vecka men pratar vi bröllopsresa så tror jag att barnen har det bäst hemma hos farmor eller mormor. Klart man kommer längta efter barnen
  • Iluna

vi kommerlämna våra barn hemma, dom kommer vara 3 och 4 år. tror inte dom tar någon skada av det så länge som dom känner barnvakten väl och att dom kanske bor hemma hos er. Visst kommer både no och barnen längta efter varandra. Men de blir verkligen inte samma sak om barnen e med. Nu kommer ni kunna göra precis de ni vill, sova bort en hel dag om ni vill, eller vara ute sent å käka en mysig middag, har man barnen med sig måste man anpassa sig efter dom och va dom vill, pasa in deras matider å allt.
    Tror man bli en bättre förälder om man verkligen får vårda reltionen utan barn ibland, å ett bra tillfälle att passa på under en bröllops resa.

• flowerrose

Jag skulle jättegärna åka iväg utan barnen men klarar inte av att vara borta från dem i mer än max 4 dagar (de kommer att vara 1 och 4 år). Så om vi vill åka nån längre stans får kidsen hänga med!

• Dinförevigt

Alltså vi har varit förlvade i 5 år... Våra barn är 4 ch 2,5 år gamla. De känner sin farmr ch farbröder jätteväl så att de inte skall ha det bra tvivlar jag inte en sekund ¨på. Vi har skjutit upp vårt bröllp för att vi inte har kunnat bestämma ss m barnen ska vara med eller ej. Vi har alltid kännt att vi vill ha barnvakt hur sm så att vi kan slappna av den dagen. Alternativen har varit att farmr & släkt skall med men det har aldrig gått att synka för alla så då skippar vi det då det blir massa planering vilket var anledningen till att vi inte ville gifta ss i kyrkan.

• hjartan

Vi kommer att åka på en åtta dagars kryssning utan våra barn. De kommer att bo hos mormor och morfar och ha det hur bra som helst.

Själv ska vi bara njuta av varandra på vår resa och kommer sedan hem med massa trevliga minnen, en ännu starkare relation och massor med krafter till att vara en bra förälder.

För oss är det en självklarhet att lämna barnen hemma vi detta tillfälle, men jag har full förståelse för de som vill ha sina barn med sig.

Känn efter och gör det som känns rätt.

• Dinförevigt

Tack för peppningen!!! behöver verkligen tänka på sånna saker.

Svar på tråden Ni som lämnar barnen hemma