• MomoNono

Behöver TIPS!! Smekmånaden på Kreta

Hej!

Jag och min kille gifter oss den 2 augusti och vi har tänkt oss göra vår smekmånaden på Kreta i två veckor, men vi vet inte var precis på Kreta!!

Vi vill ha en romantisk och skön bröllopsresa..

Har Ni några tips så skriv =)

mvh

• Svar på tråden Behöver TIPS!! Smekmånaden på Kreta
  • bara jag

Östra kreta- Hersonissos är mer ett festställe med mycket fulla ungdomar (var där när jag var 16 och 17 år och då var det kul ;)Fullt av restauranger, barer och shopping

Östra Kreta- Agios Nicolaus- Är en idyllisk grekisk mindre ort med lugnare nattliv och en del shopping, men centralt är där inte så mycket sandstrand, då får man åka några kilometer bort där man hittar ett paradis!

Västra kreta- Chania är nog det ställe som skulle falla er i smaken bäst.Jättefint och idylliskt! Läs lite mer om det på resebyråer.

Lycka till

• baby78

Kreta är jättefint! Jag var där för ett par år sedan. Då bodde vi på en badort som låg österut från Chania Det tog 10 min med buss dit. Kommer dock inte ihåg vad orten hette. Stränderna där är bland dom bättre i Grekland tycker jag. Har väl inte varit på alla öar i Grekland men några i alla fall och Kreta var klart bäst. Chania är en jättemysig stad med många bra restauranger.

Svar på tråden Behöver TIPS!! Smekmånaden på Kreta