• EnaOline

    Akupunktur & depression??

    Ni som har haft depressioner, har ni provat akupunktur o har det hjälpt??

  • Svar på tråden Akupunktur & depression??
  • SweetSun

    nej inte testat det själv, men har hört att det ska hjälpa. Man får ju gå ett par gånger för att lösa probleme.

  • Silva79

    Fick en massa nålar i öronen, gick bara 3-4 ggr, fick såna sår efter nålarna. Så mig fungerade det inte för. Men hade jag inte reagerat så på nålarna vet man ju aldrig.

    Är det vinterdepression kan jag rekommendera ljusterapi på höst/vinter, fungerar jättebra för mig iaf. Är som en ny människa vintertid.

  • Silva79

    Det är ett litet helvete att vara deprimerad, oftast finns det ju ingen anledning till det heller vilket gör det mycket svårare att hantera. Som sagt har du inte provat ljusterapi så försök med det. Det kan göra under! Jag har försökt med det mesta under nästan 10 år och detta är det enda som fungerat för mig!


    EnaOline skrev 2008-05-23 12:37:41 följande:
    jag fasar redan till hösten..! Usch!
  • Silva79

    Hmm, var det gratis eller kostade det 100 per gång. Tro faktiskt det var gratis. Man går iaf 2 h per dag i två veckor och sen är det klart (oftast i dec). Kan vara olika på olika platser och på vissa ställen finns det inte ens, tyvärr. Men kolla upp ditt landsting. Här (kronoberg) ska man kontakta dom redan i typ oktober för att få tid.
    Och lyssna inte på dom som säger att det inte fungerar (testa själv, vissa fungerar det för och andra inte), jag lyssnade på olycksfåglarna i flera år tills jag tillslut provade och även om jag någonstans i bakgrunden kan känna av depressionen så mår jag jättemycket bättre nu.

  • EnaOline

    Jag bor i Oslo, jag måste kolla upp det här... Kommer ihåg att jag pratade med en läkare om det, läkare är ju ganska snabba med att vilja skriva ut lyckopiller, vilket jag inte vill ha, han sa i a f, att det inte fungerar och att det skulle läggas ner i den staden jag kommer ifrån (alltså i sverige)

  • Silva79

    Har också fått höra av flera läkare att det inte fungerar... Men på mig fungerar det iaf och då kan man lugnt säga att jag var skeptisk till det första gången. Men efter nästan 10 års vinterdepression så provar man nästan vad som helst till och med sådant som läkarna säger inte fungerar. Jag har ätit "lyckopiller" genom åren, som sagt läkarna är snabba på att skriva ut det. Äter du inte piller alls? Det är strongt isf.

    Prova även akupunktur om du har möjlighet till det, vad som helst är ju bättre än när man mår dåligt!

  • EnaOline

    Silva79 nej jag äter inte piller alls, men jag mår jäkligt piss när jag väl gör det! Uff! Saken är den att de skrev ut fel piller en gång, har sen inte vågat. Jag fick piller utskrivet för folk som har varit med om naturkatastrofer, eller varit med om något riktigt traumatiskt, så jag blev i princip en grönsak av dem... den har jag ärligt talat varken velat eller vågat...

  • EnaOline

    Äter du det året om eller enbart under hösten/ vintern??

Svar på tråden Akupunktur & depression??