• Blivande fru pettersson

Hur gör ni ang. pengar i present?

Hej!

Vi önskar oss, som så många andra, ett bidrag till bröllopsresan i bröllopspresent. Nu till frågan: Kan man ha en stor spargris eller något där de kan lägga ner sina kuvert? Eller en resväska i mindre modell som man kan låsa och så får de lägga ner kuvert där, genom ett hål eller något? Eller något annat sätt? Hjälp!

• Svar på tråden Hur gör ni ang. pengar i present?
  • stinakina

Varför inte köpa en sån liten resväska som finns i leksaksaffärerna, den kan ni ju dekorera med div saker, som typ bagagelappar(såna man får på arlanda tex)den kan ni ju sen skära en "skåra" i där gästerna kan stoppa ner kuvert i...

Går den att "låsa" på något vis? Verkar nämligen som om en del av våra gäster tror att folk går omkring och öppnar igenklistrade kuvert och snor pengarna på bröllop.

• stinakina

Ja, det borde väl gå?? man kan kanske ha en liten tunn "kätting" och ett litet hänglås!

• stinakina

Var för snabb, man kan ju trä kättingen runt om eller igenom nåt handtag ellr så?

• sommar08

Vi har köpt en brevlåda som vi har målat och dekorerat i våra färger Sen har vi utsett en person som ska hålla koll på lådan under kvällen så alla kan vara lugna.

• RangaTanga

Vi kommer att ha en liten resväska i papp, som jag målat i guld och klätt med tyll inuti, kommer stå på ett litet bord så får gästerna lägga sina kuvert där i

• RangaTanga

Även jag var för snabb, haha Sedan kommer min mamma ta hand om väskan och låsa in skulle det stå också

• FruRålin080808

Har du någon bild? funderar på att "sno" din idé...

RangaTanga skrev 2008-05-21 21:01:24 följande:
    Vi kommer att ha en liten resväska i papp, som jag målat i guld och klätt med tyll inuti, kommer stå på ett litet bord så får gästerna lägga sina kuvert där i
  • Lavendelblomma

Va!?? Vad har ni för gäster? Eller menar du "främlingar" som tar sig in i smyg? Och snor pengar? Det hade man väl märkt eller?

Blivande fru pettersson skrev 2008-05-21 20:08:40 följande:

Går den att "låsa" på något vis? Verkar nämligen som om en del av våra gäster tror att folk går omkring och öppnar igenklistrade kuvert och snor pengarna på bröllop.

Ja, alltså: Vi har inga gäster som skulle gå och sno pengar, men vi har gäster som TROR att vi har sådana gäster. Därav problemet.

Mycket bra idéer allihop. Thank you!

Svar på tråden Hur gör ni ang. pengar i present?