• swordfish

Härligt somrig trädgårdsbukett!!

Nu har jag bestämt min brudbukett! Det ska bara vara blommor som finns i trädgården; pioner, ixia, prärieklocka, rosor, luktärt, kaprifol. Ska ha i parasollsäv och ev lite grön alchemilla. Den ska bindas ihop som om du varit ute och plockat en egen bukett. Inte så perfekt utan mer lite vildare och livligare. Pionerna och ixian ska vara rosa/gammelrosa, och övriga blommor i vitt! samt det gröna gräset.
    Ville bara skriva av mig Så glad att jag bestämt blommor!

• Svar på tråden Härligt somrig trädgårdsbukett!!
  • egensinnig

Låter jättefint! Jag kommer också ha en vild o busig bukett med köpta rosor som bas och sedan olika blommor från min egen trädgård. Min klänning är cerise med orange inslag så buketten går i samma skala. Har även köpt rosa och orange strutsfjädrar som jag tänkt blanda in för största effekt och "ompf"
    eftersomjag är lång och färgstarkt i mig sj'lv tänkte jag ta i rejält

• egensinnig

var oxå bara tvungen att dela med mig! Sorry för att jag "lånar " din tråd

• Syster K

Åh. det låter jättefint!
    Har du sett nå´n bild eller finns den bara i ditt eget huvud?

• Blomsterbrud

Det låter verkligen jättevackert.

• swordfish

Tack! Nej jag har inte sett någon bild. Har bara en bild för mig själv hur den ska vara! jag älskar pioner och jag älskar sommarblommorna och jag vill att buketten ska se "äkta" ut. Naturlig... Jag ska sätta in bild på den efter bröllopet! Jag lovar!

• brudensara

swordfish: ska bli roligt att få se bilden så småningom!
    Jag vill också ha en naturlig bukett, med säsongsblommor. Men vi gifter oss i början av september, så det blir lite andra blommor bl a dahlior i olika nyanser av vitt och blekt gult.

• Juni2009

Kul med "vilda" brudbukett.

Vi har sett en bild på min blivande bukett.
    Den är mest av sisal och silvertråd runt om (ser ut som en nät) med mac 5 blommor på.
    Den är i droppform.

Men vi får se om det ska bli så för jag gifter ju mig nästa ¨år så jag hinner säker hitta en annan bukett som jag kan bli förälskad i???

• swordfish

Nu finns bild på min helt Underbara bukett i mitt galleri!!
    den blev precis som jag hade tänkt mig!! Vita pioner, rosa rosor, rosa och vita prärieklockor, alchemilla, bouvardia, luktärter och "gräs".

Svar på tråden Härligt somrig trädgårdsbukett!!