• Linslusen1

    Har så ont, nån som vet vad det kan vara?

    Ja som rubriken lyder, har fruktansvärt ont i nedre delen av ryggen, det strålar vidare mot nedre delen av magen.
    Har gått runt såhär nu i över en vecka.
    Nyss fick jag så ont när jag satt vid datorn att jag inte kunde röra på mig, kändes som om nån stack mig med en kniv inne i mig, jättevidrigt. Ömmar i ljumsken lite då o då.
    Hade min mens för ca 2veckor sedan, så det kan inte vara den som spökar.
    Nån som känner igen sig?
    Har ringt till vårdcentralen väntar på att dom ska ringa upp.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-20 15:50
    Dom ringde från Vårdcentralen och jag fick en tid imorn, Tack o lov. Dom sa också att det lät inte bra. Hursomhelst så ska jag lämna urinprov o så. Hoppas att det inte e nått allvarligt. Tack så mycket för alla svar

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-21 13:10
    Så har nu kommit hem från Doktorn, dom tog urinprov samt blodprov (USH) visade sig att jag har nånting som heter Anemi = Blodbrist, att det var ganska lågt för o vara i min ålder. HUrsomhelst så fick jag remiss till sjukhuset o gå på ultraljud för min mage, eftetsom han visste inte riktigt vad det kunde vara, så sjukhuset blir nästa stopp, Great! Hatar sjukhus, e livrädd för o gå dit.
    Iallafall han klämde på både mage o rygg.

  • Svar på tråden Har så ont, nån som vet vad det kan vara?
  • tofflisar

    Finns massor av varianter.. urinvägsinfektion, graviditet, njursten, blindtarmsinflammation.. etc etc..

    Mår du illa?, Sveda när du kissar? Normal avföring? Feber? Vilken ljumske ömmar?

  • Linslusen1

    tofflisar:
    Nej jag mår inte illa, men häromdagen svartnade för ögonen så fort jag klev upp,ingen sveda när jag kissar, skiter normalt, ingen feber. Ömmar i båda ljumskarna, på båda sidorna rättare sagt.

  • PL080802

    gå till doktorn, börja med att ringa sjukvårdsupplysningen om vårdcentralen inte ringer. Hoppas du blir bra snart!

  • Masha

    Iväg till vårdcentralen och kolla upp, kan vara urinvägsinfektion.

  • tofflisar

    hmm.. hade du normal mens när du hade den? Haft några gyn-besvär tidigare? Lågt sittande smärtor på fertila kvinnor är ganska vanligen relaterat till gyn-besvär..

    Du borde iaf gå till din VC, ta blodprover och lämna urinprov.

    Inte roligt att vara sjuk ju..

  • Linslusen1

    Jo, ringde sjukvårdsuppslysningen och dom sa också att ringa till vårdcentralen, har gjort det, väntar på samtal från dom.
    När jag trycker lite på magen, vid troskanten så gör det fruktansvärt ont, Ush!!!

  • Linslusen1

    tofflisar : Jo den var normal, Nej inga gyn-besvär tidigare, hoppas att dom ringer snart...

  • Catalina

    troligtvis ägglossning....jag hade ont av det i höstas...kunde inte röra mig....till slut låg jag mer el.mindre dubbel....fick åka akut till gyn o de förklarade för mig att ibland kan ägglossningar kännas av mer än vanligt. jag hade ont av det i ca en vecka

  • Linslusen1

    Catalina: Okej, men börjar ägglossningen redan bara några dagar efter mensen? Fick ont strax efter mensen tog slut.

Svar på tråden Har så ont, nån som vet vad det kan vara?