• Iluna
    Äldre 19 May 08:32
    20278 visningar
    22 svar
    22
    20278

    Bästa tiden att gifta sig, om man vill ha bra väder?

    Ni som gift sig, varit på bröllop, eller ska gifta er, när är den bästa tiden på året att gifta sig?
    Om man vill ha ett sommarbröllop, är de juni som gäller för att ha stört chans att få bra väder, ellerär de i slutet av sommaren. Vinterbrölop kan man ju nätan glöma nu för tiden iaf i sthlm. Om man vill ha ett höstbröllop när är de minst risk för regn?
    Vill ha massa tips å råd på hur mans ka tänka när de gäller att välja datum:::

  • Svar på tråden Bästa tiden att gifta sig, om man vill ha bra väder?
  • KIKKIH­OLMBLA­D
    Äldre 19 May 08:36
    #1

    Ja eftersom vi trots allt bor i Sverige är det nog alltid osäkert :) Våren eller tidig sommar känns ganska säker gällande sol, men sensommaren kan ju vara hur härlig som helst ifall man har tur. Det beror nog lite på om ni vill vara utomhus - vid havet och hurdan miljön är.

  • Barech­o
    Äldre 19 May 08:52
    #2

    Maj har ju varit fin överlag de senaste åren tror jag.

  • August­ibrude­n 2008
    Äldre 19 May 08:59
    #3

    Svårt, men augusti kan ju vara super fin oxå!

  • Lajsan
    Äldre 19 May 09:01
    #4

    röstar nog på augusti

  • Dolliv­er
    Äldre 19 May 09:05
    #5

    Jag vet ju inte om det stämmer men det sägs att första helgen i augusti är den helg som oftast har fint väder.

    Vi valde därför den 2/8 för vårt bröllop och det är faktiskt några ur den äldre generationen som sagt det där om att vi valt bra datum för bra väder! Så jag får banne mig hoppas att det stämmer! =)

  • Mirri
    Äldre 19 May 09:09
    #6

    Allt fler förskjuter sin semester till augusti för att det verkar vara bäst chanser till fint väder då. Jag tycker generellt att juni är mer ostadigt. Maj är ju som Barecho sa, ofta fin men tydligen inget garanterat. Här i värmland var det snöstorm i lördags och det var ju trots allt mitten på maj!

  • Iluna
    Äldre 19 May 09:16
    #7

    för ja va på bröllop ilördags å de va typ mellan 5-10 grader och regn hela dagen. Inget man önskar på sin bröllopsdag.
    De brode finnas nått ställe där man kan kolla hur vädet varit de snaste typ 10 årens. Eller de kankse fins det??

  • eleja
    Äldre 19 May 09:25
    #8

    slutet på august/början på september, slår sällan fel.

  • lillaj
    Äldre 19 May 09:30
    #9

    Augusti skulle jag vilja säga, då är det alla fall inte kyligt i luften även om det skulle regna. Vi var på bröllop i lördags och det var SVINKALLT.. Vi gifter oss 9 aug, det kan ju alltid regna men det spelar inte oss någon roll bara det inte är iskallt ute vilket det inte brukar bli då.

  • soda30
    Äldre 19 May 09:36
    #10

    Vi gifte oss mitt i vintern! 29/2. Snöade lite, men den sabbar ju inte lika mkt som regn gör....

Svar på tråden Bästa tiden att gifta sig, om man vill ha bra väder?