• Marsaphir Marlean

Roliga saker att ha i festprogrammet.

Hej allihopa! Sitter lite med festprogrammet just nu. Letar efter roliga, bra och finurliga saker att ha i det. Någon som är bra på låtar man kan sjunga allsång med? Har kollat runt lite på nätet men bara fastnat för två. Vad har ni med i era? Dela gärna med er!

• Svar på tråden Roliga saker att ha i festprogrammet.
  • bruud08

Ett korsord som gästerna får fylla i.

ex. på frågor

vad heter bruden i andra namn?
    vart går bröllopsresan?
    kyrkans namn?
    namn på ev. husdjur?
    vem var tärna?
    m.m.

• brud 20080705

Hej!gå in på gamma.se och kolla på Flingas hemsida hon har kanon bra tips till festprogram med allsång mm
    Mvh E

• misstrixie

Vi har hittat kändis-lookalikes till våra kompisar och det blev så roligt att jag gapskrattar varje gång jag öppnar dokumentet och ser det.

Vi har drinklistan till baren i häftet också så att gästerna kan börja filura på vad de vill dricka senare. Vi har gjort en bild av oss själva som South Park-figurer i guldram som blev både söt och rolig. Eftersom vi är så olika som personer så har vi gjort en sida med saker som vi faktiskt har gemensamt, musik vi gillar osv.

Behöver också fler idéer... vi ska inte ha allsång och absolut inga barncitat, inget illa menat mot dem som gillar det men det är verkligen inte vår stil.

• Vicka81

Är det någon som har (har sett den nånstans men hittar inte igen den...) den "svengelska ordlistan". Så rolig var den Speciellt då jag är, som alla vet, urkass på engelska och vi ska ha en del engelsktalande gäster

• hungran79

det finns massor med trådar som handlar om festprogram... har du provat att söka efter det i trådarna?

• GladaEmma

Vi funderar på en Göteborgs-svensk och en Skånsk-svensk ordlista. (jag från Skåne och m2b från Varberg)

• Marsaphir Marlean

Ja men undrar om någon har något nytt. Mycket är ju samma.

Hur ser den Skånsk svenska ordlistan ut? *nyfiken*

• sjgj

Undrar oxå var man hittar den "svengelska ordlistan"? Vi skall ha 5 gäster från Australien och man vill ju att dom skall ha lite kul på bröllopet oxå. Finns det några roliga sånger med svenskengelsk text?

• valkyriana

Det är strul med sökfunktionen.
    Det gör väl inget om det finns flara trådar om samma sak....

• hungran79

annars så är det nog lättar att bara söka på festprogram på google så kommer det upp några.

• hungran79

absolut inte.... men man kommer inte ihåg allt som andra skriver... jag hittar ju inte ens mina egna trådar

• valkyriana

visst är det lite roligt att det ibland är lättare att hitta BT trådar via google än med sökfunktionen. (Har hänt mig)

FU*K också!
    jag hade precis gjort ett korsord och spart det som bild. Märker nu att frågorna inte kom med ! vad glad jag blir- jag får göra om det!!!
    Lycka fyller mitt sinne

Svar på tråden Roliga saker att ha i festprogrammet.