• Anonym

hjälp med tips på picknickmat

På fredag ska jag och min älskling förlova oss på en "öde ö" och har tänkt ha med oss picknick-korg och vårt favorit vin! Men nu har jag fått lite idétorka på matfronten! Kan ni ge mig lite tips på inte alltför komplicerad mat och godsaker som vi kan fylla korgen med (jobbar ända till 21.00 kvällen innan så jag har ingen tid att förbereda en massa)!?

• Svar på tråden hjälp med tips på picknickmat
  • vårbrud2004

delikatessdisken i charken brukar ha en del. örtmarinerad kalkon, annat kallskuret grillad kyckling, inlagda oliver och vitlöksklyftor, goda ostar, baguetter, jordgubbar, chokladhjärtan. kolla på arlas hemsida www.arla.se de har picnictips.
    lycka till

• grönkulla

...en kall paj (som du gjort innan och ev. fryst ner och tagit upp på morgonen eller en som du köpt färdig) & sådan där färdigblanda sallad man kan köpa. Frukt. En freestyle med och några kassettband med romantisk musik. Något varmt att dricka i en termos, kan vara gott när det blir lite kyligare på kvällen.
    Önskar er en underbar förlovningsdag.

• Kicker

Soltorkade tomater som ni äter på ett riktigt saftigt lantbröd... Mums...!

• Anonym

*flyttar upp för fler tips*

• Johanna = en lat kock

botanisera i delikatessdiskarna precis som vårbrud skriver! mina tips är

tapenade och ett gott bröd
    grillad kyckling/ revben
    linda in lite mozzarella och soltorkad tomat i parmaskinka
    jordgubbar med blandad sallad, knaperstekt bacon och skvätt på en vinägrett, av balsamvnäger salt peppar och olivolja, vid servering

• Lill Anna  8/7-03

Grattis i förskott får man väl säga!

Har samma problem som du, funderar att ha picnic efter vår vigsel i sommar..
    Har kollat på nätet och hittat massor av picnictips på www.ica.se..
    (sök på picnic)..

Lycka till på förlovningsdagen!!
    kram /anna

• sol

Pastasallad är alltid gott att ha som bas och sedan en massa "plock" till är gott.

Picknick det är det bästa som finns när det gäller ut och mysa med sin älskling. Grattis till den blivande förlovningen!

• Nippertippan

I vår förlovningspicknickkorg hade vi bland annat dessa kycklingrullar, där man brer tunnbröd med majonnäs (som man blandat i myycket vitlök i) och sedan fyller med bitar av grillad kyckling, rödlök, fetaost, rucolasallad, tomater, lite olja, svartpeppar... hm.. det var nog allt. Sedan rullar man ihop tunnbröden och virar in dem i folie och lägger i kylskåpet där de får gotta till sig tills de ska packas ner i korgen.

Lycka till på fredag!

• Anonym

Trådstartaren här!!! Nippertippan ditt tips låter väldigt gott.... Ska ha det i tanken, helt klart! Måste säga att allt ni föreslår får det att vattnas i munnen, och jag *flyttar upp* så att jag får fler tips!!

• Grodan

Du får inte glömma lite smarrigt till efterrätt!!! Godis, choklad eller varför inte hjärtformade Ballerinakex.

• Anonym

Trådstartaren här igen!! Grodan: Har redan inhandlat de gudomligt goda hjärtformade ballerinakexen till kaffet efteråt..... *ler*
    Fler tips någon??

Svar på tråden hjälp med tips på picknickmat