• stinakina

Hedra någons minne?

Såg på Bridezilla förut, ett par som gifte sig hade en operasångare i kyrkan som sjöng Ave Maria för att hedra brudgummens mor som ej längre fanns i livet, och för att på ett sätt låta henne vara "med" på bröllopet...

Jättefint tyckte jag, och min M2B fick en tår i ögat då han inte heller har sin mor i livet..

Nu har jag grubblat på detta jättemycket, har en solist som jag känner väl, skulle vilja be honom att kanske sjunga en sång för Min blivandes mamma...

Min M2B skulle säkert bli rörd och tycka det var jättefint, men........

Hans syster kan ju kanske bryta ihop i kyrkan och det vore ju inte så kul...
    Jag vet ju inte om hon är "sån" (som mig) som bölar för minsta lilla, och det pratas aldrig om mamman, så jag vet liksom inte riktigt vilken relation de hade,eller om hur detta skulle tas emot?!

svårt tycker jag, det känns som om det skulle vara en fin sak att göra, men det kan lika gärna bli tok....vad tror ni, ni kloka brudar på BT??

• Svar på tråden Hedra någons minne?
  • Waersta

Jag tycker du ska prata med din blivande.. jag skulle tycka att det var fint, men min m2b skulle bli rasande faktiskt.

• weinlove

hör med fin blivande först om vad han tycker.

• stinakina

Självklart skulle jag ju höra med honom först...vill ju inte att HAN ska bryta ihop...var mest orolig var min blivande svägerska skulle tycka...

• tofflisar

Om jag vore dig skulle jag prata med alla som ev. kan bli upprörda av en sådan grej, som tex din svägerska. För en del upplevs det kanske som mkt jobbigt medan andra mer kan tycka det är fint. Jag har tex fått min mor att lova att inte prata om min far på bröllopet. Han dog hastigt 2005 och det är fortfarande jobbigt. Han var bröllopsfotograf och det gör inte saken mindre jobbig.. Vill inte tänka på det på min bröllopsdag för då kommer jag bryta ihop..

• Aleta

Ett annat sätt som jag har läst om här på BT är att lägga sin brudbukett på graven.

• stinakina

Vi har pratat nu i kväll.
    Så här är det, min M2B´s mamma ligger begravd i minneslund i Gävle, vi bor i Söderhamn 8 mil norrut.
    Jag var ju som sagt osäker på svägerskans reaktion OM vi skulle ha nån sång/låt tillägnad M2B`s mamma.
    Vi kom fram till detta:
    Min bonusdotters bukett (alltså M2B´s dotter) ska vi vara extra rädda om, och dagarna efter bröllopet åker vi ner till minneslunden och lägger den där..
    Då är det ju även en hälsning/tanke från barnbarn till farmor.
    M2B tyckte iofs att det var en otroligt fin tanke,men var som jag osäker på sin systers reaktion..vi bjuder med henne till minneslunden i stället!!

Tack för att jag fick "prata av mig"

• lillan31
    Aleta skrev 2008-05-16 19:03:38 följande:
    Ett annat sätt som jag har läst om här på BT är att lägga sin brudbukett på graven.
    Det ska jag göra, på min mormors grav. jag saknar henne väldigt mycket, och jag vet att hon skulle varit sååå glad för vår skull. Genom att lägga min bukett på graven, så får hon ändå ta del av bröllopet....även fast jag tror att hon kommer vara närvarande ändå... ...hon skulle inte vilja missa mitt bröllopet för nåt i världen....och att hon inte är i livet, det kommer inte hindra henne
Svar på tråden Hedra någons minne?